باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-368      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور تعداد بازدید : 1144
ویکی پدیای قهوه خوری...
تفاوتی نمیکند کجای دنیا باشیم ، مهم این است که هر جا باشیم ، یک فنجان قهوه می تواند زندگی روزانه مان را از یک صبح کسالت بار به یک صبح بانشاط و پر انرژی تبدیل کند. حالا شاید خیلی هم مهم نباشد که قهوه صبحگاهی که تقریبا قریب به اتفاق مردم ، در سراسر دنیا دوستش دارند چطور سرو میشود؛ اما قطعا برایتان جالب خواهد بود وقتی که بدانید مردم در نقاط مختلف دنیا قهوه را با چه روش های متفاوتی میل میکنند.

تفاوتی نمیکند کجای دنیا باشیم ، مهم این است که هر جا باشیم ، یک فنجان قهوه می تواند زندگی روزانه مان را از یک صبح کسالت بار به یک صبح بانشاط  و پر انرژی تبدیل کند. حالا شاید خیلی هم مهم نباشد که قهوه صبحگاهی که تقریبا قریب به اتفاق مردم ، در سراسر دنیا دوستش دارند چطور سرو میشود؛ اما قطعا برایتان جالب خواهد بود وقتی که بدانید مردم در نقاط مختلف دنیا قهوه را با چه روش های متفاوتی میل میکنند.

در کشورهای مختلف دنیا ، کشورهایی که نام همه آنها برای شما آشناست قهوه دوست داشتنی در شکل و شمایل متفاوتی سرو میشود که دانستنش خالی از لطف نیست.

 

قهوه خوری به سبک ژرمن ها

 

آلمانی ها خیلی خوب می دانند چطور یک فنجان قهوه را گرم نگه دارند. به اندازه ی دو اونس شکر نیشکر در آن میریزند و سپس با قهوه سیاه ترکیب میکنند. نیشکر و شکر برای طعم دادن به قهوه است. بعد از اینکه قهوه شان آماده شد کمی هم کرم به سطح آن اضافه می کنند.

 

قهوه تخم مرغی در ویتنام

 

این قهوه سنتی کشور ویتنام بیشتر شبیه یک دسر کامل است. دو زرده تخم مرغ ، همراه نصف قاشق چایخوری ، کافی میکس ( شیر غلیظ شده ) ، همین مقدار عسل و به همین اندازه وانیل. این ترکیب را اینقدر هم میزنند تا مایع نرم و غلیظی از آن به دست بیاید و بعد داخل قهوه داغ و سیاه ویتنامی میریزند. ترکیب تخم مرغی در سطح قرار میگیرد.یعنی دقیقا جایی که شما می توانید حتی با قاشق آن را نوش جان کنید.

 

قهوه های جبل الطارقی امریکایی

 

یکی از شاخص ترین تصاویر اینستاگرامی ، عکسی از همین اسپرسوی اشتها برانگیز است.افسانه این اسپرسوی ویژه از جایی شروع شد که کافه دارهای سان فرانسیسکویی تصمیم گرفتند تغییراتی در اصل لاته ایجاد کنند و آن را در مدل جدیدی برای مشتری سرو کنند. اینطور شد که یک شات دوبل از اسپرسو به همراه یک شات شیر گرم شده ، محتوای این اسپرسو را تغییر داد. اسپرسوی دوبل جدید در لیوان های جبل الطارقی سرو شد. این اسپرسو به اندازه ای گرم میشود که شما می توانید بی دغدغه جرعه جرعه و البته سریع آن را قورت بدهید.

 

بمبن های معروف اسپانیایی

 

این نوع محبوب اسپانیایی ، برای آن دسته از افرادی که قهوه را شیرین میخورند ، بسیار ایده آل است. برای تهیه بمبن های اسپانیایی به میزان برابر قهوه و کافی میکس شیرین (شیر مخصوص قهوه) با هم ترکیب و سپس سرو می شوند.

 

قهوه ترک در دل استانبول

 

گفته می شود هر خانواده ترک برای تهیه قهوه وطنی ، دستور سنتی مخصوص به خودشان را دارند. با این حال وجه اشتراک هایی هم در همین راستا وجود دارد از جمله اینکه قهوه ترک باید در قهوه جوش مخصوص ترکیه ای به نام جوزوه دم بکشد و خب ، مراحل دم کشیدن آن هم در چند مرحله اتفاق می افتد. در واقع باید قهوه چند بار روی حرارت گرم شود و این پروسه در یکبار دم کشیدن قهوه خلاصه نمی شود. در ترکیه رسم بر این است که هنگام سرو قهوه برای مهمان باید حتما روی سطح قهوه کف وجود داشته باشد. در غیر اینصورت نوعی بی احترامی به مهمان به حساب می آید.

 

قهوه های محبوب فرانسوی

 

در قهوه های مشهور فرانسوی که معادل فارسی اش می شود قهوه باشیر ، مقدار قهوه و کافی میکس ( شیر مخصوص قهوه ) با هم برابر است. برای متفاوت کردن این قهوه از شکل سنتی اش ، فرانسوی ها هم مانند اهالی نیواورلان ، کمی کاسنی را چاشنی قهوه می کنند.

 

قهوه داولای مکزیکی

 

در زبان انگلیسی به قهوه دیگی ترجمه میشود. مکزیکی ها قهوه مخصوص خودشان را دارند. شیرین و همراه با چاشنی هایی که در مکزیک بسیار محبوب است.مکزیکی ها دانه قهوه سیاه رست شده را داخل ماهی تابه میریزند تا در آب جوش به شکل ملایمی دم بکشد. آب ترکیب شده با قهوه باید به اندازه یک چهارم ماهی تابه باشد. چوب دارچین و پوست پرتقال به همراه شکر قهوه ای هم به این ترکیب اضافه میشود. وقتی که شکر کاملا در این ترکیب حل می شود ، 5 دقیقه زمان می دهند و بعد قهوه را داخل فنجان میریزند.

 

اسپرسوی رومی ، مخصوص ایتالیا

 

ایتالیایی ها ، اسپرسو را با یک اسلایس لیمو در کنارش سرو می کنند. آنها بر این باورند که قهوه شیرین با ترکیب مرکباتی مانند لیمو بسیار خوشمزه تر و البته خاص تر خواهد شد. برای همین حتما یک اسلایس آب لیمو را داخل قهوه خود میریزند. تا طعم ترش و شیرینی را مزه کنند.