باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-377      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۱ شهريور تعداد بازدید : 1772
رازهای بیدار ماندن با قهوه!
دانشمندان می گویند یک فنجان قهوه عصرانه می تواند به دلایلی بیشتر از آنچه که می دانید شما را بیدار نگه دارد. در تحقیقات آنها – ترجمه علوم پزشکی – مشخص شده است ، کافئین صرفا یک محرک نیست بلکه این توانایی را دارد تا دور ساعت داخلی بدن شما را آهسته کند.

دانشمندان می گویند یک فنجان قهوه عصرانه می تواند به دلایلی بیشتر از آنچه که می دانید شما را بیدار نگه دارد.

در تحقیقات آنها – ترجمه علوم پزشکی – مشخص شده است ، کافئین صرفا یک محرک نیست بلکه این توانایی را دارد تا دور ساعت داخلی بدن شما را آهسته کند.

با این وصف اگر یک اسپرسوی دوبل را در فاصله زمانی سه ساعت مانده به ساعت خوابتان ، میل کنید ، هورمون خواب شما یعنی ملاتونین 40 دقیقه با تاخیر تولید می شود.بنابراین خیلی سخت است که در زمان همیشگی به خواب بروید.

کارشناسان بر این باور هستند که رفتارهای ما تاثیر بسیاری بر خواب و ساعت بدنمان می گذارند.

دکتر جان اونیل از آزمایشگاه شورای تحقیقات پزشکی در زیست شناسی مولکولی از کمبریج تحقیقی انجام داده است که درباره اش می گوید:

اگر شما خسته باشید و برای اینکه بتوانید شب بیدار بمانید یک فنجان قهوه بخورید، در واقع سراغ ایده بدی رفته اید. چون وقتی بالاخره می خواهید بخوابید با مشکل مواجه می شوید. بد خوابیدن و همچنین کم خوابیدن هم خودشان مشکلات دیگری ایجاد می کنند.

در بخشی از تحقیقات دکتر اونیل برای محاسبه توقف زمان و کند کردن آن توسط کافئین ، سلول هایی که در یک ظرف در معرض کافئین قرار گرفتند ، رشد کرده بودند.

این موضوع نشان می دهد ، کافئین می تواند تیک تاک ساعت شیمیایی بدن را از سلول های بدن انسان دور نگه دارد. و این یعنی کند پیش رفتن ساعت بدن.

در دانشگاه کلورادوی امریکا ، 5 نفر برای تحقیقات به مدت 50 روز در آزمایشگاه خواب تحت آزمایش قرار گرفتند بدون اینکه از این آزمایشگاه بیرون بروند.

از آنجایی که ساعت بدن ما معمولا وقتی در معرض نور است ، تحت کنترل نور خود را فعال نگه می دارد ، افرادی که در این آزمایشگاه تحت آزمایش قرار گرفتند در معرض نور بسیار ضعیفی بودند.

در همین آزمایشات یک ماه و نیمه ، در همین شرایط ، دانشمندان نشان دادند که یک قهوه بعد از ظهر می تواند تا 40 دقیقه ساعت بدن افراد را کند نماید.

بنابراین بهتر است اگر هم قصد خوردن قهوه را دارید و به طور کلی نوشیدنی های کافئین دار ، دست کم چهار ساعت قبل از زمان خواب اینکار را بکنید تا ساعت بدنتان دچار اختلال نشود.

منبع : bbc