باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-408      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر تعداد بازدید : 1059
چرا در خانه هم خسته می شوید؟!
در طول روز چند بار به دلیل خستگی خمیازه می کشید؟ وقتی کمی فکر می کنید متوجه می شوید که هیچ دلیلی برای خستگی تان وجود نداشته چون از صبح در خانه بوده اید و اتفاقا کار خاصی هم نکرده اید ؛ با این حال احساس خستگی می کنید.

در طول روز چند بار به دلیل خستگی خمیازه می کشید؟ وقتی کمی فکر می کنید متوجه می شوید که هیچ دلیلی برای خستگی تان وجود نداشته چون از صبح در خانه بوده اید و اتفاقا کار خاصی هم نکرده اید ؛ با این حال احساس خستگی می کنید.

شک نکنید که تیر تقصیر را باید به سمت خانه تان بگیرید. نظم و انضباط خانه ، چیدمان ، دکوراسیون ، رنگ ها و خلاصه هر چیزی که در فضای خانه ممکن است شما را کلافه و خسته کند. با ما همراه شوید تا راه خروج عناصر خسته کننده از خانه تان را به شما نشان بدهیم.

1 درهم و برهمی خانه شما!

مطمئن هستید که می توانید در خانه ای که همه چیز آن در هم و برهم است استراحت کنید؟ اتفاقا قضیه دقیقا برعکس است چون شما در چنین خانه ای بیشتر خسته می شوید تا اینکه خستگی تان در برود.

مطالعات دانشگاه علوم اعصاب پرینستون نشان داده است که خانه ای بی نظم و شلخته و البته به هم ریخته سبب می شود شما انرژی ذهنی تان را به سمت جذب استرس بفرستید و این همان اتفاقی است که نای شما را میگیرد و خستگی تان را دو برابر می کند.

2 دیوارهای آبی شما !

تحقیقات Travelodge بر روی رنگ دیوارهای اتاق خواب 2000 خانه نشان داده است ، دیوارهای آبی ضربان قلب افراد را تنظیم می کند و با رفع تپش قلب آنها باعث آرام شدن ضربان می شود.

رنگ آبی همچنین فشار خون را هم پایین می آورد. به همین ترتیب شما به مرور احساس خواب آلودگی می کنید. به همین دلیل رنگ آبی می تواند بهترین گزینه برای اتاق خوابتان باشد. با این حال رنگ آبی به جهت همین ویژگی ها صرفا برای اتاق خواب مناسب است نه سایر قسمت های خانه.

3 تلویزیون شما!

صفحه تلویزیون و صفحه نمایشگر تبلت شما ، هر دو با ساطع کردن طول امواج آبی رنگ شما را خسته و خواب آلود می کنند.

وقتی با چنین خستگی به خواب بروید مطمئن باشید ، مشکل بعدی که سراغتان می آید اختلال در خواب است. و همین مختل شدن خواب شبانه تان است که باعث می شود روز بعدی خسته و کسل باشید.

4 قهوه ساز شما!

هر چند این وسیله محبوب خانگی ، زندگی شما را در صبح ها نجات می دهد اما همین وسیله محبوب اگر در بعدازظهرها و البته شب ها هم برای شما کار کند ، این قابلیت را دارد که خواب را از چشمانتان بدزدد.

به هر حال کافئین یک محرک است و در عین حال دوز انرژی شما را بالا می برد اما در طول زمان این اثر از بین میرود و آنچه که برای شما باقی می ماند احساس ناخوشایند کلافه گی است که بر اثر خوردن کافئین زیاد به وجود می آید.

شاید باورش برایتان کمی عجیب باشد اما کافئین زیاد می تواند باعث بی قراری و خواب آلودگی تان شود.

5 تنقلات محبوب شما!

لطفا آن ظرف پر از چیپس را کنار بگذارید. دست کم دیر به دیر سراغش بروید.

غذاهایی که از شکر و چربی انباشته شده اند ، مکررا قند خون را بالا و پایین می کنند که همین تغییرات شدید می تواند مسبب خستگی شما در طول روز باشد.

6 دستگاه تنظیم ترموستات شما!

محققان به این نتیجه رسیده اند که درجه حرارت مناسب برای خواب ، بین 60 تا 68 درجه فارنهایت است.

بنابراین اگر شما خانه خود را زیادی خنک نگه دارید ، در تمام طول روز این آمادگی را خواهید داشت تا چرت بزنید و بخوابید آن هم به جای اینکه به برنامه های روزانه تان برسید!

7 تلفن همراه شما!

خودتان هم خوب می دانید که تلفن همراه یکی از آن وسایل اعتیادآوری است که می تواند خواب و خوراک را از شما بگیرد. و خب همین استفاده بی رویه از تلفن همراه خیلی راحت می تواند برای روز بعد شما را آنقدر خسته کند که دیگر نایی برای فعالیت های روزمره خود نداشته باشید.

تحقیقاتی که به وسیله بنیاد ملی خواب انجام شده ، نشان داده است که دست کم 20 درصد افراد بین 19 تا 29 سال ، چند بار در نیمه های شب به وسیله صدای مسیج ، ایمیل و یا زنگ تلفن همراه خود از خواب بیدار می شوند.

همین اتفاق کافی است تا روز بعد از شدت خستگی و خواب آلودگی ، تمام طول روز را تلو تلو بخورید!

8 پرده های بسته پنجره شما!

مطالعات در فضاهای کاری بین آن دسته از دفاتری که پنجره دارند و آن دسته از دفاتری که پنجره ندارند نشان داده است ؛ افرادی که در معرض نور طبیعی بوده اند در شبانه روز 45 دقیقه بیشتر می خوابند.

این موضوع در فضای خانه شما هم مصداق پیدا می کند. هر چه بیشتر در معرض نور طبیعی قرار بگیرید ، شب ها خواب راحت تری را تجربه می کنید و به تبع آن روز بعد قبراق تر خواهید بود.