باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-411      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر تعداد بازدید : 948
محبوب ترین رمان آگاتا کریستی به سینما میرود
رمان «و سپس هیچ‌کس نبود» که چندی پیش در یک نظرسنجی محبوب‌ترین اثر «آگاتا کریستی» شناخته شد در یک پروژه جدید سینمایی مورد اقتباس قرار می‌گیرد.

رمان «و سپس هیچ‌کس نبود» که چندی پیش در یک نظرسنجی محبوب‌ترین اثر «آگاتا کریستی» شناخته شد در یک پروژه جدید سینمایی مورد اقتباس قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مورتن تیلدوم» کارگردان فیلم نامزد اسکار «بازی‌های تقلید» قرار است با همکاری کمپانی فاکس اقتباسی سینمایی از رمان «و سپس هیچ‌کس نبود» نوشته «اگاتا کریستی» رمان‌نویس مشهور آثار جنایی را به سینما بیاورد.

رمان معروف «و سپس هیچ‌کس نبود» که «کریستی» آن را دشوارترین اثرش برای نگارش توصیف کرده، چندی پیش از سوی خوانندگان بین‌المللی و در سال‌روز تولد 125 سالگی این نویسنده مشهور انگلیسی، به عنوان محبوب‌ترین رمان او شناخته شد.

این رمان که برای اولین‌بار در سال 1939 منتشر شد روایتگر داستان 10 نفر است که به یک جزیره دعوت می‌شوند و یکی یکی به‌صورت مرموزی کشته می‌شوند. این رمان تاکنون بیش از 100 میلیون جلد در سرتاسر جهان فروش داشته و عنوان پرفروش‌ترین رمان تاریخ را یدک می‌کشد.

تاکنون اقتباس‌های متعدد تلویزیونی و سینمایی از رمان «و سپس هیچ‌کس نبود» ساخته شده و شبکه «بی‌بی‌سی» نیز هم‌اکنون مشغول ساخت یک مینی‌سریال بر اساس این رمان معروف است.

کمپانی فاکس که مسئولیت ساخت فیلم جدید «و سپس هیچ‌کس نبود» را بر عهده گرفته است، مشغول ساخت فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» دیگر اثر «اگاتا کریستی» به کارگردانی «کنت برانا» نیز هست.

«آگاتا کریستی» از نویسندگان برجسته‌ ادبیات جنایی انگلیس است که با نگارش حدود 80 رمان‌ پلیسی و خلق کارآگاهان نام‌آشنایی چون «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» به عنوان «ملکه‌ جنایت» شناخته می‌شود.

کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز کریستی را نویسنده‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است. آگاتا کریستی در 12 ژانویه‌ سال 1967 در سن 85 سالگی درگذشت.