باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-426      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۶ مهر تعداد بازدید : 1527
زندگی کردن به سبک سوپر ثروتمندان!
یک نفر می شود بیل گیتس ، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را برای سالیان پیاپی با خودش حمل می کند و البته حساب های بانکی قرص و محکمی دارد ، آن هم با اعداد و ارقامی فراتر از تصور دیگران ، اما... اما دلیل نمی شود طوری زندگی کند و طوری پول خرج کند که انگار فردایی وجود ندارد.

یک نفر می شود بیل گیتس ، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را برای سالیان پیاپی با خودش حمل می کند و البته حساب های بانکی قرص و محکمی دارد ، آن هم با اعداد و ارقامی فراتر از تصور دیگران ، اما...

اما دلیل نمی شود طوری زندگی کند و طوری پول خرج کند که انگار فردایی وجود ندارد.

ثروتمندان ، یا اینکه مولتی ثروتمندان ، عادت هایی دارند که آنها را از دیگران متمایز می کند. عادت های به صرفه آنها که به زندگی روزمره شان تبدیل شده ، آنقدر عجیب و غریب نیست که دیگران هم از پس آنها برنیایند.

مرور کنید و بعد کمی با خودتان تامل کنید ، شما هم این قابلیت را دارید که عادت های زندگی تان را تغییر  دهید و عادت های بهتری را جایگزین آنها کنید.

آنها از کوپن های تخفیف استفاده می کنند

شاید برایتان عجیب باشد و غیر قابل باور اما مولتی میلیاردرها هم سراغ کوپن های تخفیف می روند. فقط در امریکا 71 درصد از ثروتمندان از کوپن یا بن های تخفیف به صورت ماهانه استفاده می کنند.

با این وصف اینبار که بن تخفیفی به دستتان رسید آن را بلا استفاده گوشه ای رها نکنید.

آنها ساده زندگی می کنند

سوپر ثروتمندان ساده تر از آنچه که دارند زندگی می کنند. بدین معنی که شما نمی توانید عمق ثروت آنها را در امکانات زندگی شان ببینید. برای این موضوع می  توان مثال ساده ای را ذکر کرد.

آنها ماشین را به عنوان یک نماد تزئینی نگاه نمی کنند ، آنها ماشین را به این چشم میبینند که وسیله ای است برای جابه جایی ایشان از یک نقطه به نقطه دیگر.

زاکربرگ ، بنیان گذار فیس بوک که در لیست ثروتمندترین ها قرار دارد با یک خودروی 30 هزار دلاری رانندگی می کند که شاید برای خیلی ها عجیب باشد!

عشیم پرمجی هندی که شصت و یکمین ثروتمند جهان است یک تویوتا کرولای ساده سوار می شود و البته وارن بافت ، بزرگترین ثروتمند جهان اخیرا کادیلاک مدل 2006 خود را فروخت ، چه اینکه تا همین یکماه پیش هم با همان خودرو رفت و آمد می کرد.

در عین حال شاید باز هم باورش برایتان مشکل باشد اما خیلی از سوپر میلیاردرها حتی در خانه های معمولی زندگی می کنند. نمونه اش باز هم وارن بافت که هنوز در همان خانه ای که 31500 دلار در سال 1958 خرید زندگی می کند.

مارک زاکربرگ ، تیم کوک و البته کریستی والتون که همگی از مولتی میلیاردرها هستند در خانه های معمولی زندگی می کنند.

آنها خیر هستند

شاید یکی از بهترین عادت هایی که سوپر میلیاردرها در دنیا دارند اختصاص دادن رقم بسیار زیادی از درآمدشان به امور خیریه  است.

به عنوان مثال چاک فینی ، میلیاردر و خیر مشهور ایرلندی مبلغی معادل 4 میلیارد دلار را برای کمک به بچه های معلول و طرح های بهداشت عمومی اختصاص داد.

در همین راستا ، مارک زاکربرگ ، وارن بافت ، بیل گیتس و جورج سوروس ، همگی مبالغ هنگفتی از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص داده اند.

آنها به کیفیت بیش از کمیت اهمیت می دهند

سوپر ثروتمندان خسیس نیستند ، و خب مخالف لذت بردن از دارایی های خودشان هم نیستند. آنها ثروتمند واقعی هستند چون درباره خریدهایی که می کنند خیلی متفکرانه پیش می روند.

به عنوان مثال تی بون پیکنز که از او به عنوان یکی از غولهای نفت و انرژی یاد می شود و در عین حال یک سوپر ثروتمند است می گوید:

اگر چیزی بخواهم ، نگاهش می کنم ، انتخابش می کنم و بعد تصمیم می گیرم. اما مهمترین نکته این است که آن جنس باید بهترین کیفیت را داشته باشد. مثلا من سال 1957 یک کفش راحتی خریدم که اینقدر کیفیت خوبی داشت که هنوز هم آن را دارم!

آنها پول نقد حمل نمی کنند

مشخص شده که 85 درصد از کسانیکه برای خرید اشیای لوکس مانند ماشین ، جواهرات و وسایل الکترونیکی پول نقد می پردازند در جمع سوپر ثروتمندان نیستند!

در همین راستا باز هم توصیه پیکنز را جدی بگیرید. او می گوید پول نقد را همان قدر بردارید که احتیاج دارید و نه بیشتر.

سوپر ثروتمندان هرگز بیش از اعتبارشان خرج نمی کنند. آنها به خودشان اجازه نمی دهند که بدهکار شوند و خوب می دانند چطور حساب های بانکی خود را مدیریت کنند.

 

منبع : businss insider