باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-431      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۸ مهر تعداد بازدید : 1226
به این یازده دلیل ، هر روز قهوه بخورید...
شما هیچ بزرگسالی را روی کره زمین پیدا نمی کنید که تا به حال قهوه را مزه مزه نکرده باشد و از طعم آن لذت نبرده باشد. جدا از اینکه عطر و طعم قهوه می تواند هر کسی را مجاب کند تا دست کم روزی یکبار قهوه بنوشد ، دلایل قطعی دیگری هم وجود دارد که می تواند برای حفظ این عادت به اندازه کافی قانع کننده باشد.

شما هیچ بزرگسالی را روی کره زمین پیدا نمی کنید که تا به حال قهوه را مزه مزه نکرده باشد و از طعم آن لذت نبرده باشد.

جدا از اینکه عطر و طعم قهوه می تواند هر کسی را مجاب کند تا دست کم روزی یکبار قهوه بنوشد ، دلایل قطعی دیگری هم وجود دارد که می تواند برای حفظ این عادت به اندازه کافی قانع کننده باشد.

مثلا اینکه آیا تا به حال می دانستید ، خوردن قهوه چقدر برای مغز شما مفید است؟ یا چه فوایدی برای پوست تان دارد؟ یا اینکه به طور کل تا چه حد می تواند در سلامت بدنتان تاثیر گذار باشد؟

در این متن یازده دلیل وجود دارد که شما را مجاب می کند تا هر روز صبح با بوی قهوه از خواب بیدار شوید و خودتان را از طعم بی نظیر آن بهره مند کنید. البته اگر به لحاظ جسمی مشکل خاصی دارید بهتر است درباره نوشیدن قهوه با پزشک خود مشورت کنید.

1 شما بیشترین آنتی اکسیدان را از قهوه میگیرید: بنابر تحقیقاتی که در سال 2005 انجام شد هیچ ماده غذایی به اندازه قهوه نمی تواند آنتی اکسیدان را به بدن شما برساند.

در عین حال اگر میوه و سبزیجات هم از جمله منابع غنی آنتی اکسیدان به حساب می آیند ، اما مطالعات نشان داده است ، بدن انسان آنتی اکسیدان را از قهوه خیلی بیشتر جذب می کند.

2 فقط بو کردن قهوه می تواند استرس شما را کم کند: مطالعاتی که بر روی عده ای از افراد در دانشگاه ملی سئول انجام شد ، ثابت کرد که قهوه می تواند سبب کاهش استرس شود. در این تحقیق ، آن عده از افرادی که به دلیل مشکلات کم خوابی و اختلال در خواب دچار استرس شده بودند ، بعد از قرار گرفتن در معرض بوی قهوه هم مورد مطالعه قرار گرفتند.

نتیجه نشان داد که پروتئین موجود در مغز آنها که به میزان استرشان وابسته بود ، کم شده و به تبع آن استرس آنها هم کاهش پیدا کرده بود.

3 قهوه می تواند علایم پارکینسون را کاهش دهد : نتایج مطالعات محققان در سال 2012 نشان داد که خوردن قهوه می تواند به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در کنترل حرکت هایشان کمک کند.

در همان زمان ، دکتر رونالد پاستوما که یکی از محققان این پروژه بود اعلام کرد:

در افرادی که کافئین مصرف می کنند ، پیشرفت بیماری پارکینسون خیلی کمتر اتفاق می افتد هر چند این اولین تحقیق بر روی انسان است که نشان می دهد مصرف کافئین در بیماران مبتلا به پارکینسون می تواند مانع پیشرفت این بیماری شود.

4 قهوه برای کبد شما بسیار مفید است: تحقیق منتشر شده در سال 2006 بر روی 125 هزار نفر در طول 22 سال نشان داده است ، افرادی که روزانه یک فنجان قهوه مصرف کرده اند ، 20 درصد کمتر از بقیه به سیروز کبدی دچار شده اند.

قهوه همچنین این قابلیت را دارد تا از چرب شدن کبد جلوگیری کند.

5 قهوه می تواند شما را خوشحال تر کند: تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی سلامت نشان داده است افرادی که 4 فنجان قهوه یا بیشتر در روز می نوشند ، 10 درصد کمتر از بقیه کسانیکه که اصلا قهوه نمی نوشند در خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

البته همین تحقیقات نشان داده است که این اتفاق صرفا به دلیل میزان کافئین بالای موجود در قهوه نیست بلکه به خاطر  آنتی اکسیدان فراوانی است که در این ماده غذایی وجود دارد و در واقع این احساس نشاط ، فایده ای است که از آنتی اکسیدان نصیب شما می شود.

6 مصرف کنندگان قهوه کمتر خودکشی می کنند: تحقیقات مدرسه سلامت عمومی هاروارد نشان داده است ، نوشیدن بین 2 تا 4 فنجان قهوه در روز آمار خودکشی را بین زنان و مردان تا 50 درصد کاهش می دهد.

دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. چون قهوه به عنوان یک ماده غذایی ملایم ضد افسردگی عمل کرده و با تولید انتقال دهنده های عصب مانند سروتونین و دوپامین به همراه نورادرنالین ، مانع بروز افسردگی در افراد می شود.

7 قهوه ریسک ابتلا به سرطان پوست را در شما کاهش می دهد: خانم ها بدانند که خوردن روزانه قهوه تا چه اندازه می تواند ریسک ابتلا به سرطان پوست را در آنها کاهش بدهد.

مطالعات انجام شده بر روی 112"897 مرد و زن در طول دوره زمانی 20 ساله نشان داده است ، خانم هایی که در روز سه فنجان قهوه یا بیشتر خورده اند خیلی کمتر از کسانیکه با قهوه رابطه ای نداشته اند دچار این بیماری شده اند.

8 قهوه شما را ورزشکار بهتری می کند: نیویورک تایمز در گزارشی اینطور می نویسد که محققان و ورزشکاران سالهاست که این موضوع را به اثبات رسانده اند که خوردن قهوه قبل از ورزش ، کیفیت حرکت و فعالیت ورزشکار را به خصوص در ورزش های استقامتی مانند دو میدانی و دوچرخه سواری بالاتر می برد.

از قرار معلوم کافئین میزان اسید چرب را در گردش خون افزایش می دهد ، و همین باعث می شود ورزشکاران با جذب و سوزاندن این اسید چرب ، انرژی مورد نیاز خود را از طریق کربوهیدرات ها تامین کنند.

9 قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد: بر طبق تحقیقات انجمن شیمیایی امریکا ، قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را به مقدار زیادی کاهش می دهد.

همین تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه 3 الی 4 فنجان قهوه می نوشند تا 50 درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند.

این مطالعات می گوید با هر یک فنجان قهوه ، 7 درصد از احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم دورتر می شوید.

10 نوشیدن قهوه ، مغز شما را برای مدت بیشتری سالم تر نگه می دارد: تحقیقات دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه میامی نشان داده است در بین افراد بالای 65 سال ، آن عده که کافئین خونشان نسبت به بقیه در میزان بالایی قرار دارد ، دو تا چهار سال دیرتر علایم بیماری آلزایمر در آنها ظاهر می شود.

دکتر کائو ، عصب شناس USF در این باره می گوید:

ما نمی گوییم که مصرف کنندگان قهوه به میزان متوسط ، به طور کامل از بیماری آلزایمر در امان می مانند. هر چند ما باور داریم که آنها تا حدود زیادی ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند و یا اینکه بیماری در آنها خیلی دیرتر خودش را نشان میدهد.

11 قهوه ممکن است شما را باهوش تر کند: قهوه نه تنها شما را بیدار نگه می دارد بلکه هوش و حواستان را هم بیشتر جمع می کند.

گزارش سی سی ان می گوید قهوه به مغز شما کمک می کند تا در شرایط بهتر و هوشیارتری فعالیت کند.

همچنین تایم می نویسد: وقتی شما قهوه می خورید ، بسیاری از کیفیت های ذهنی تان ارتقا پیدا می کند. از جمله زمان واکنش ، توجه ، هوشیاری ، استدلال منطقی و همه توابع وابسته به فعالیت های ذهنی.

 

منبع : huffington post