باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-467      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر تعداد بازدید : 3101
فشار خون را طبیعی درمان کنید
در این متن لیستی از 7 ماده غذایی پیش روی شما قرار می گیرد که می تواند خیلی ساده و به طور طبیعی فشار خون شما را پایین نگه دارد. این متن را از دست ندهید.

فشار خون بالا از آن دست مشکلاتی است که تبعاتش می تواند برای شخص مبتلا ، بیماری های بیشتری را منجر شود.

هر چند هر فرد مبتلا به فشار خون می تواند با بهره مندی از یک برنامه غذایی سالم روزمره ، این مسئله را کاملا تحت کنترل داشته باشد.

در این متن لیستی از 7 ماده غذایی پیش روی شما قرار می گیرد که می تواند خیلی ساده و به طور طبیعی فشار خون شما را پایین نگه دارد. این متن را از دست ندهید.

موز

این میوه یکی از منابع غنی پتاسیم است. یکی از مهمترین ویژگی های پتاسیم ؛ معکوس کردن تاثیر سدیم در بدن است. بنابراین وقتی مصرف موز شما زیاد می شود ، تاثیرگذاری سدیم در بدنتان کم می شود و به تبع آن هم فشار خون شما پایین می آید.

خوردن دو عدد موز به طور روزانه برای کاهش فشار خون پیشنهاد می شود.

اگر خوردن دو عدد موز برایتان خیلی کار ساده ای نیست می توانید آن را در قالب سالاد میوه و یا اسموتی های خوشمزه تهیه و نوش جان کنید.

آووکادو

وقتی صحبت از کاهش فشار خون به میان می آید ، خوردن آووکادو به یک باید تبدیل می شود!

از این حیث که آووکادو هم یکی از منابع غنی پتاسیم است بسیار به موز شباهت دارد. آووکادو اما میوه ای است سرشار از اسید چرب اشباع که باعث افزایش مقدار کلسترول خوب در بدن می شود.

کلسترول بد اما این قابلیت را دارد که عروق خونی را مسدود کند و مشکلات عدیده ای را به وجود بیاورد. یکی از همین مشکلات ، بالا رفتن میزان فشار خون است. در همین راستا از آنجایی که آووکادو کلسترول خوب خون را افزایش می دهد ، می تواند برای پایین آوردن میزان فشار خون حسابی به افراد مبتلا کمک کند.

در نهایت هم اینکه آووکادو می تواند فیبر روزانه مورد نیاز شما را تامین کند. ویژگی فیبر در این است که به راحتی هضم نمی شود بنابراین شما برای طولانی مدت احساس سیری می کنید و سراغ خوردن نمی روید.

در عین حال فیبر می تواند فشار خون شما را در حالت منظمی نگه دارد و تثبیت کند.

البته باید حواستان باشد که آووکادو میوه ای است با میزان کالری بالا ، بنابراین باید در خوردن آن میانه روی کنید.

اسفناج

قدر این سبزی غنی از پتاسیم را بدانید. مصرف روزانه مقدار مشخصی از اسفناج می تواند تاثیرات قابل توجهی در فاصله های زمانی هفتگی بر روی فشار خون شما داشته باشد.

اتفاقا اسفناج هم جزو آن دسته سبزیجاتی است که با بهره مندی از فیبر ، فشار خون شما را در طول روز ثابت نگه می دارد.

این سبزی اینقدر خاصیت دارد که شما بتوانید به عنوان بشقاب سبزیجات هر روز آن را کنار غذای اصلی تان داشته باشید.

همچنین می توانید از اسفناج در انواع سوپ ها استفاده کنید یا در اسموتی ها و آبمیوه ها که به عنوان یک میان وعده کم کالری و سالم ، خیلی هم به کارتان می آید.

گوجه فرنگی

این میوه قرمز رنگ آبکی شاداب نه تنها یکی از منابع پتاسیم به حساب می آید بلکه منبع غنی از لیکوپین هم هست. لیکوپین به عنوان آنتی اکسیدانی شناخته می شود که از اکسیده شدن کلسترول بد در دیوارهای عروق خونی جلوگیری می کند و مانع از اتصال این کلسترول با رگ های خونی می شود.

گوجه فرنگی نه تنها فشار خون شما را پایین می آورد بلکه مانع از تبعات احتمالی ناشی از فشار خون بالا در آینده هم خواهد شد.

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید توصیه می شود تا حد امکان گوجه فرنگی را خام بخورید تا بیشترین مواد مغذی از این ماده غذایی نصیب تان شود.

کرفس

با این کرفس محبوب که از خانواده سبزیجات می آید ارتباط بهتری برقرار کنید. این سبزی ترد ، قابلیت پایین آوردن فشار خون شما را دارد.

کرفس نه تنها شامل مقادیر زیادی پتاسیم است ، بلکه ادرار آور نیز هست. به این معنی که کرفس این قابلیت را دارد تا آب اضافه را از خون شما خارج کند.

در حالیکه آب اضافه در خون می تواند فشار شما را بالا ببرد ، کرفس با فعل و انفعالاتی که در بدنتان انجام می دهد ، همه این اتفاقات ناخوشایند را خنثی خواهد کرد.

کرفس همچنین می تواند دیوارهای رگ های خونی را گشاد کند که همین مسئله باعث پایین آمدن فشار خون می شود.

شکلات سیاه

این شکلات سیاه را آرام آرام بخورید و در عین حال که از طعم آن لذت می برید بدانید که در حال درمانی برای کاهش فشار خونتان هستید.

شکلات شامل مقادیر زیادی کاکائو است که رنگ سیاهش را هم از همان می گیرد و خب کاکائو هم یکی از منابع فلاوانول است ؛ فلاوانول اما به گشاد شدن عروق خونی کمک می کند و خاصیت ارتجاعی آنها را بهبود می بخشد.

همین ها کافی است تا فشار خون پایین بیاید و البته منظم شود. در عین حال شکلات سیاه به خاطر کالری بالایی که دارد باید با احتیاط مصرف شود.

شیر

وقتی پای شیر به میان می آید آن هم به قصد کاهش فشار خون ، مطمئن باشید که باید شیر کم چرب باشد و البته خامه اش کاملا گرفته شده باشد.

در اینصورت می توانیم با خیال راحت درباره اش صحبت کنیم. این را بدانید که همه مینرال های ضروری را می توانید در شیر پیدا کنید. اگر به دنبال کلسیم ، پتاسیم و منیزیم می گردید حتما بروید سراغ شیر.

همه این مینرال ها به شما کمک می کنند تا برای بلند مدت فشار خونتان منظم شود و دیگر خبری از فشار خون بالا نباشد.

برای اینکه همه فواید شیر را درو کنید ، کافی است روزی یک لیوان شیر کم چرب نوش جان کنید.

 

منبع : remedist.net