باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-477      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر تعداد بازدید : 968
شکسپیر رمان نویس میشود!
یک ناشر انگلیسی با همکاری شماری از نویسندگان مطرح جهانی نمایشنامه های ویلیام شکسپیر را به رمان تبدیل می کند.

آنهایی که اهل مطالعه هستند ، اهل کتاب و کتاب خوانی قاعدتا با آثار شکسپیر در قالب نمایشنامه هایی ماندگار آشنا هستند.و شاید دقیقا به همین دلیل این خبر برایشان جالب باشد.

به نقل از ایرنا، از روزنامه نیویورک تایمز، انتشارات انگلیسی هوگارت از 1.5 سال قبل طرحی را آغاز کرده و در آن از نویسندگان مطرح خواسته است هر یک رمانی براساس یک نمایشنامه ی ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس شهیر انگلیسی بنویسند.

در این طرح که با هدف خوانش بیشتر و روزآمد سازی آثار شکسپیر انجام می شود شماری از مطرح ترین نویسندگان جهانی برای تبدیل آثار شکسپیر به داستان بلند گردهم آمده اند.

تاکنون هشت نویسنده در این مجموعه با ناشر همکاری کرده اند که آثار آنان تا سال آینده به تدریج و به مناسبت چهارصدمین سال درگذشت شکسپیر منتشر خواهد شد.

اولین کتاب از این مجموعه دیروز (سه شنبه/ 14 مهر) به نام خلاء زمانی / The Gap of Time منتشر شده است. این کتاب نوشته جنت وینترستون نویسنده انگلیسی از روی نمایشنامه داستان زمستان شکسپیر نوشته شده است.

مارگرت آتوود نویسنده مشهور کانادایی و برنده جایزه من بوکر نمایشنامه طوفان از شکسپیر را به رمان تبدیل می کند، جیلیان فلین نویسنده آمریکایی و صاحب کتاب پرفروش دختر گمشده نیز نمایشنامه تراژیک هملت را در قالب داستان برای مخاطبان امروزی شکسپیر روایت می کند.

آن تیلور نویسنده آمریکایی که دریافت جایزه پولیتزیر را در کارنامه خود دارد نیز روی نمایشنامه رام کردن زن سرکش کار می کند.

ویلیام شکسپیر (1564 تا 1616) نزدیک به 40 نمایشنامه نوشته است که بعد از مرگش اقتباس های زیادی از آثار وی به شکل فیلم، تئاتر و آثار نمایشی و غیره صورت گرفته است.

انتشارات هوگارت در سال 1917 توسط ویرجینیا وولف (نویسنده مطرح انگلیسی/ 1882 تا 1941و همسرش لئونارد وولف تاسیس شد. هوگارت سابقه دیرینه ای در انتشار رمان های روانشناختی و ترجمه آثار مطرح ادبی جهان را در کارنامه خود دارد.