باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-492      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۹ مهر تعداد بازدید : 1156
مراقبت های پاییزی از قلب
براي سلامت قلب و قوي كردن قلبمان در فصل پاييز باید ميوه هايي از جمله انار، انگور و خرما مصرف كنيم که اتفاقا به عنوان میوه های پاییزی شناخته می شوند.

مجله خبری : براي سلامت قلب و قوي كردن قلبمان در فصل پاييز باید ميوه هايي از جمله انار، انگور و خرما مصرف كنيم که اتفاقا به عنوان میوه های پاییزی شناخته می شوند.

متخصصان قلب به كساني كه بيماري قلبي و يا فشار خون بالا دارند، انار خوردن را توصيه مي كنند. 

امروزه سكته كردن نه تنها در سالمندان بلكه در جوانان نيز بسيار شایع شده است و به نوعی خطری جدی برای همه رده های سنی به حساب می آید.

در واقع سكته و بيماريهاي قلبي در تمام دنیا به یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر تبدیل شده است.

براي جلوگيري كردن از اين خطر مي توان با زندگي سالم و تغذيه مناسب كمي از خطر ابتلا به اين بيماري كاست.

به نظر متخصصان قلب در پاييز مهمترين ميوه اي كه مي توان با آن قلب را قوي و سالم نگه داشت انار است.

دواي فشار خون

برای بيماران قلبي  به خصوص آنهايي كه فشار خون بالا دارند انار می تواند یک معجزه باشد. ماده هاي مفيدي كه داخل انار وجود دارد باعث مي شود كه از رگهاي قلب محافظت شود. 

انار كلسترول بد بدن را پايين مي آورد و كلسترول مفيد را بالا مي برد، آزمايشهاي انجام شده نشان داده كه انار ساختار رگها را قوي مي كند و اين نيز باعث مي شود كه رگهاي قلب نيز قوي تر شوند. 

متخصصان پیشنهاد مي دهند روزانه يك انار و يا يك ليوان آب انار تازه گرفته شده را مصرف كنيم.

دوست قلب و رگ 

خرما، سرشار از فسفور، كلسيم، آهن، پتاسيم، منيزيم و ... است. اين ميوه ويتامين هاي مختلف را در خود دارد. مصرف روزانه ١٠٠ گرم خرما كمك مي كند انقباض رگها كم و كلسترول و فشار خون را تنظيم شود. به علاوه تمام اينها ايمني بدن را بالا مي برد و در مقابل بيماريهاي پاييزي از جمله سرماخردگي و آنژين و... بدن ما را قوي مي كند.

يك مشت انگور قرمز 

در انگور قرمز آنتي توكسيد بالا وجود دارد، اين ماده كمك مي كند كه التهابي كه در رگها وجود دار كم و گرفتگي و لخته شدن خون را از بين برود، انگور قرمز باعث رقيق شدن خون و تنظيم كلسترول مي شود و از قلب و رگهاي قلب محافظت مي كند. 

مصرف اين سه ميوه در اين فصل براي تمام گروه سني توصيه مي شود. 

منبع روزنامه milliyet تركيه