مدآنلاین: مدتهاست شایعه ورود خودروهای اسپرت تویوتا به بازار شنیده میشود اما رونمایی از خودروی مفهومی «S-FR» نشانهای واضح از واقعی بودن این شایعات بود. این خودروی جدید 3 هزار و 990 میلیمتر طول، 1 هزار و 695 میلیمتر عرض و 1 هزار و 320 میلی متر ارتفاع دارد و روی محور چرخ 2 هزار و 480 میلی متری قرار گرفته است. ارتفاع و عرض آن از مدل «مزدا MX-5» جدید کمتر است اما توانسته است دو صندلی عقب بسیار کوچک را در خود جای دهد.
مدآنلاین: مدتهاست شایعه ورود خودروهای اسپرت تویوتا به بازار شنیده میشود اما رونمایی از خودروی مفهومی «S-FR» نشانهای واضح از واقعی بودن این شایعات بود. این خودروی جدید 3 هزار و 990 میلیمتر طول، 1 هزار و 695 میلیمتر عرض و 1 هزار و 320 میلی متر ارتفاع دارد و روی محور چرخ 2 هزار و 480 میلی متری قرار گرفته است. ارتفاع و عرض آن از مدل «مزدا MX-5» جدید کمتر است اما توانسته است دو صندلی عقب بسیار کوچک را در خود جای دهد.
پروفایل میکرو-کوپه آن با یک کاپوت بسیار بلند، شیشه جلوی صاف و سقفی تقریبا بلند تعریف میشود که بهصورت کمان تا صندوق عقب کمارتفاع آن ادامه پیدا میکند. هرچند در طراحی این خودرو اشاراتی به طراحی مدل بزرگتر GT86 را هم میتوان دید اما مسلما الهامگیری آن از مدل اسپرت 800 بوده است که در دهه 1960 به بازار عرضه شد. این نمونه در کنار خودروهایی مانند هوندا S660 و Daihatsu Copen به دنبال احیای بازار خودروهای اسپرت کوچک ژاپنی هستند، چیزی که از دهه 1990 تا کنون دیده نشده است.
گرافیک این خودرو نیز متهورانه و متناسب با محصول است که به جذابی و احساس گیرایی آن کمک میکند. چراغهای جلو که گوشه بالایی آنها با کاپوت پوشانده میشود، جذابیتی خاص دارند و البته تا حدی به طراحیهای اخیر مینی هم شباهت پیدا میکنند.
طراحی داخل آن نیز کامل با دید تولید انبوه انجام شده است. در داخل این خودروی کوچک، صفحه کنترل بسیار کوچکی نیز بهصورت عمودی و کاملا ساده طراحی شده است. ورودیهای هوا به داخل اتاق خودرو نیز به همین شکل ساده و عمودی هستند. نمدی که بخش اعظم طراحی داخلی این خودرو را پوشانده است بسیار ظریف روی درها کار شده و در کنارهها بخشی از آن بریده شده است تا رنگ سبز پستهای آن از زیر مشخص باشد.