باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-548      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان تعداد بازدید : 1412
7 کاری که شما را از موفقیت باز می دارد
برای موفقیت کافی است از این 7 کار بپرهیزید.

خیلی ها دوست دارند انسان های موفقی باشند. اما افراد کمی هستند که آماده تغییراتی در خود و محیطشان برای رسیدن به  موفقیت هستند. در واقع موفقیت توجهی به این که شما آرزوی داشتن آن را را دارید نمی کند، چرا اگر چنین بود بسیاری آن را داشتند. اگر می خواهید موفقیت شما را بپسندد از این 7 کار بپرهیزید.

1 تعویق انداختن

"بعدا آن را انجام می دهم" غالبا برابر با "هرگز آن را انجام نمی دهم" است. کسی که عدم موفقیت شما را آرزو می کند، نامزد سابق، همکار شما و یا سرنوشتتان نیست بلکه این عادت محبوب شما به نام تعویق انداختن است. تعویق انداختن نه تنها دزد زمان شما، بلکه دزد سلامت، سرنوشت، زندگی و موفقیت شما است. اگر به این وضعیت ادامه دهید و با به وقتی دیگر انداختن زندگی کنید در واقع "ورزش کردن " و "سلامت خوردن " خود را به "بعدا" واگذار کرده اید،  "آغاز کردن کسب و کار"، "به مدرسه رفتن" و "نوشتن کتاب جدیدتان" را به "بعدا"نی موکول کرده اید که ظاهرا هیچگاه قرار نیست برسد. اگر همین امروز به دادگاه نروید و تعویق را طلاق ندهید، همیشه با شما خواهد ماند و به فردی ناموفق تبدیل می شوید. موفقیت و تعویق انداختن هیچگاه با هم نمی توانند زندگی کنند. اگر بیل گیتس مایکروسافت را به تعویق انداخته بود هیچگاه میلیاردر نمی شد. پس بهتر است به جای به تعویق انداختن ایده های چند میلیاردی آن ها را از الان آغاز کنید.

2 ترس از شکست

اگر از شکست می ترسید پس آماده موفقیت نیستید. شکست هیچگاه معضل نیست بلکه کمک کننده برای رسیدن به موفقیت است. اگر عقب ننشینید شکست بیشتر به موفقیت بیشتر شما می انجامد.شکست یک معلم است که به شما می آموزد چه چیزی درست کار نمی کند و اگر به او اجازه بدهید شما را تشویق می کند راهی دیگر برای رسیدن به مقصودتان پیدا کنید. انسان های ناموفق اجازه می دهند شکست آن ها را زمین گیر کند. آن ها در برابر شکست عقب می کشند و ساکن می مانند. اگر به موفقیت نیاز دارید باید حتما بر ترس از شکست غلبه کنید.  حتی ممکن است کسانی که از ترس فشل می شوند ایده های بسیار جالبی برای آغاز کردن داشته باشند ولی غالبا به دلیل ترس از شکست هیچگاه کار خود را آغاز نمی کنند. به جای احساس ناراحتی از صدای ترس درونی تان به خودتان بگویید: "شاید این کار به موفقیت بی انجامد". شکست پایان راه نیست بلکه تسلیم شدن پایان آن است. سمج باشید.

3 جهل

جهان به طور پیوسته در حال تغییر است اگر از آموختن دست بکشید از رده خارج می شوید. دانش قدرت است. آموختن در مدرسه تمام نمی شود. در هر رشته ای که هستید نیاز دارید بیاموزید و  دائما با اطلاعات جدید خود را به روز کنید. افراد موفق عادت به آموختن دارند. اگر دائما در انجام کاری شکست می خورید دوباره به همان صورت آن را تکرار نکنید ببینید آیا این مسله ناشی از جهل شما از نکته ای نیست؟ اگر قصد راه انداختن کافی شاپی را دارید ولی چیزی از قهوه نمی دانید هیچ مقداری از انگیزه و تعصب شما را در آن موفق نمی کند. دائما دنبال کردن آرزوها در جهالت دائما شما را دچار شکست می کند. ابتدا زمانی را بیابید و بیاموزید. 90 درصد زمانی را که برای بدست آوردن چیزی می خواهید صرف کنید به آموختن درباره آن بگذرانید. کاری را بدون آموختن درباره آن آغاز نکنید و سراغ کسب و کاری را بدون احاطه کامل علمی نسبت به آن نگیرید.

4 فقدان هدف

هر کسی برنامه  ای برای شما دارد. سرویس دهنده اینترنت شما برنامه ای برای شما دارد و می داند که شما بدون آن ها نمی توانید به زندگی ادامه دهید. صاحبخانه، بقال، رئیستان و مارک زوکربرگ هر کدام برای شما برنامه ای دارند. همه به جز خودتان برنامه  ای برای شما دارند. اگر می خواهید موفق باشید به برنامه ای برای خودتان نیاز دارید. اگر برنامه ای برای موفقیت ندارید خود به خود شکست خواهید خورد. هر روز که از خواب بر می خیزید باید بدانید که چرا این کار را می کنید. به برنامه و نقشه ای برای زندگیان نیاز دارید. افراد موفق برنامه  ای برای زندگی شان دارند، آن ها بودجه در اختیار دارند و به همراه آن آرزوها و آمالی دارند. برای موفقیت به یک برنامه خوب و حسی از جهت یابی نیاز دارید.

5 فقدان شجاعت

شجاعت نبودن ترس نیست بلکه توانایی انجام عمل فارغ از اوضاع  است. برای موفق شدن به شجاعتی نیاز دارید که آرزوهایتان را علی رغم موانع به واقعیت برساند.  شجاعت داشتن اعتماد به نفس، عمل کردن با ایمان و انتظار نتایج مثبت داشتن فارغ از شرایط موجود است. همیشه دلایلی برای انجام ندان کاری وجود دارند ولی افراد شجاع همواره امور را انجام شدنی می بینند و راهی به سوی آن پیدا می کنند. آن ها اجازه نمی دهند که ترس ها مانعی برایشان باشد. آن ها نتیجه گرا هستند.

6 مقصر یابی

اینکه مقصر را پیدا کنید کار پسندیده ای هست ولی اگر می خواهید موفق شوید در آن متوقف نشوید. به جای غر زدن درباره کار اشتباه دنبال این باشید که چگونه آن را درست کنید. افراد موفق مسله حل کن های ماهری هستند. به جای غر زدن به باران  چتری پیدا کنید.

7 فقدان باور خود

هنگامی که برادران رایت تصمیم به ساخت هواپیما گرفتند پدرشان به آن ها گفت: "اگر خدا می خواست ما پرواز کنیم به ما بال عطا می کرد."  ولی برادران رایت با اعتماد به نفس به کار خود ادامه دادند و امروز همه از پروازهای خاطره انگیز به سراسر زمین لذت می برند. نکته  مهم باور خود است و همین کافی است. به کسی اجازه ندهید درباره آرزوهایتان شما را دلسرد کند  و  به شما بگوید آن ها غیر ممکن هستند. باور به اینکه می توانید آن را انجام دهید تمام چیزی است که به آن نیاز دارید. امروز چه آرزویی دارید؟ چه کسی به شما می گوید که نمی توانید آن را انجام دهید؟ آن را انجام دهید و اثبات کنید همه اشتباه می کنند.

 

منبع:Lifehack