باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-618      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ آبان تعداد بازدید : 1463
قصرهایی که به هتل تبدیل شدند
هتل‌های ۵ ستاره و لوکس بسیار زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که همگی سعی می‌کنند امکانات مناسب و لوکسی را در اختیار میهمانان خود قرار دهند. اما ساختار برخی از این هتل‌ها از یک هتل اقامتی گذشته و شبیه به یک قصر یا کاخ هستند.

هتل‌های ۵ ستاره و لوکس بسیار زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که همگی سعی می‌کنند امکانات مناسب و لوکسی را در اختیار میهمانان خود قرار دهند. اما ساختار برخی از این هتل‌ها از یک هتل اقامتی گذشته و شبیه به یک قصر یا کاخ هستند. 

ویلای d’Este

 

 

یکی از بهترین هتل‌های ایتالیا، ویلای d’Este است که در سال ۱۸۷۳ ساخته شده است. این مکان در قرن ششم به عنوان یک سکونتگاه تابستانی مورد استفاده قرار می‌گرفت و در اطراف دریاچه کومو (Como) بود که تحت مالیتک شاهزاده کارولین قرار داشت. این هتل اطلاعات خوبی در دفتر خاطرات خود دارد، برای مثال آلفرد هیچکاک اولین فیلم خود را با نام The Pleasure Graden در این منطقه ساخته است و این موضوع مربوط به زمانی می‌شود که ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ استعفا داد. تصاویر مختلفی که از او و والیس مینپسون منتشر شده، در اغلب موارد مربوط به ویلای d’Este می‌شوند. این هتل از یک باغ بسیار زیبا و رسمی بهره می‌برد و یک راه پله بسیار بزرگ نیز دارد. یک تراس بزرگ نیز این امکان را به میهمانان می‌دهد که بتوانند از مناظر زیبای دریاچه لذت ببرند.

قصر Udai Bilas

 

 

قصر Udai Bilas یک هتل زیبا در سواحل دریاچه‌ای در Dungarpur از هند است. برای رسیدن به این هتل باید از اودیپور (Udaipur) چند ساعت به سمت جنوب حرکت کنید. مهاراجه (پادشاه) شهر Dungarpur اتاق‌های این هتل را به زیبایی هرچه تمام بازسازی کرد و البته سعی کرد که ساختار کلی آن تغییر نداشته باشد و اتصالات، مبلمان و حمام انگلیسی این هتل دست نخورده باقی ماندند. خانواده سلطنتی نیز گاهی به میهمانان این هتل می‌پیوندند و در کنارشان به خوش گذرانی می‌ّپردازند. گفتنی است که در ساختمان Juna Mahal هم که در روی تپه قرار گرفته است، نقاشی‌های دیواری بسیار زیبایی وجود دارد و بازدید از این بنا نیز می‌تواند برای گردشگران خاطره انگیز باشد.

قصر Olissippo Lapa

 

بر روی تپه‌ای که در کنار رودخانه لاپا قرار گرفته است، قصر Olissippo Lapa قرار دارد. محله رو به رو که از این هتل دیده می‌شود یک منطقه بسیار لوکس با نام لیزبون (Lisbon) است. این قصر به قرن ۱۹ میلادی مربوط می‌شود، اما تجملات و زیبایی طراحی داخلی این هتل، میهمانان را یاد چند صد سال گذشته نخواهد انداخت. مقامات، خانواده‌های سلطنتی و ستاره‌های موسیقی راک یکی از میهمانان اصلی قصر Olissippo Lapa هستند.

قصر The Xara

 

قصر The Xara یک هتل ۵ ستاره است که در Palazzo از Mdina واقع شده است. لوازم مورد استفاده در این هتل همگی لوکس هستند و شاهد برخی کالا‌های قدیمی نیز در آن هستیم. در بخش مرکزی این هتل یک حیاط وجود دارد که در بخشی از آن نیز بهترین رستوران شهر قرار گرفته و مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

قصر Palacio de villapanes

 

 

این کاخ در قرن هجدهم ساخته شده است و در شهر سویل (Seville) و کشور اسپانیا قرار دارد و میهمانان در آن حسی شبیه به هتل‌های ۵ ستاره خواهند داشت. این قصر مربوط به اندلس بوده است و البته این قصر ساختار بسیار لوکسی دارد که حس و حال آفریقای شمالی را القا می‌کند. کاشی کاری‌های گران قیمت، ستون‌های ساخته شده با سنگ مرمر و پارکت‌های زیبا همه و همه دلایلی هستند که باعث می‌شوند قصر Palacio de villapanes یکی از هتل‌های دوست داشتنی برای گردشگران باشد. اما با این وجود، این قصر در اوج زیبایی، ظاهری ساده و مینیمالیستی دارد که در سرتاسر آن تنها یک رنگ غالب وجود دارد. این هتل برای گردشگران شهر سویل یک پناهگاه بسیار دوست داشتنی است که باعث می‌شود اگر گرما و شلوغی محیط شهری دور بمانند و تجربه دلنشینی داشته باشند.

قصر گریتی (Gritti)

 

قصر گریتی در قرن پانزدهم در کانال بزرگ ونیز ایجاد شد که چندی پیش شاهد برخی نوسازی‌ها در آن بودیم و البته همچنان مثل گذشته مجلل و زیباست. در این ساختمان برخی عتیقه‌جات وجود دارد و نقاشی‌های دیواری مختلفی نیز در آن صورت گرفته است که باید به این ویژگی‌ها اسپا را نیز اضافه کنید. ۶۱ اتاق و ۲۱ سوئیت در این مجموعه به‌روز شده‌اند و با ۵ دقیقه پیاده‌روی از این هتل، می‌‌توانید به St Mark’s برسید.

قصر فلک نما (Falaknuma)

 

قصر فلک نما که در حیدرآباد واقع شده است یک مکان بسیار رویایی به شمار می‌آید. این قصر در سال ۱۸۹۰ ساخته شده و ساختار کلاسیک آن نیز توسط سنگ مرمر‌های ایتالیایی تزیین شده است. در حقیقت قصر فلک نما اصلی‌ترین اقامتگاه افراد ثروتمند در حیدرآباد به حساب می‌آید. این هتل دارای ۶۰ اتاق است که همگی نیز زیبا، دوست داشتنی و تاحدودی ساده هستند. اما در مقابل، اتاق‌های عمومی این بنا (سالن‌ها) بسیار پر زرق و برق بوده و ساختاری شبیه به یک موزه دارند. در این هتل وسایل چینی بسیار زیادی به چشم می‌خورد و بزرگترین میز نهارخوری نیز در آن قرار دارد. در قصر فلک نما شاهد یک کتابخانه نظیر کتابخانه موجود در قلعه ویندسور (Windsor) هستیم.

قصر Hampton Court

 

در شهر Surrey یک قصر بزرگ با نام Hampton Court وجود دارد که مربوط به هِنری هشتم، پادشاه سابق انگلیس می‌شود و در قرن هجدهم ساخته شده است. این قصر که ساختاری شبیه به قلعه دارد، یک مکان رویایی است و اطراف آن را نیز باغ‌هایی زیبا پوشانده که بر زیبایی قصر Hampton Court می‌افزایند.

قصر Schonbrunn

 

قصر Schonbrunn در شهر ونیز از استرالیا واقع شده است و گردشگران می‌توانند در طول سفر خود به این شهر در قصر مذکور اقامت کنند و حال و هوایی شبیه به یک امپراتور داشته باشند. سوئیت‌های ۴ تخته این هتل ۱۶۷ متر مربع هستند که میهمانان از طریق آن می‌توانند یک منظره پانورامایی به محیط اطراف کاخ داشته باشند.

قصر سن دامنیکو (San Domenico)

 

قصر سن دامنیکو در شهر تائورمینا از ایتالیا قرار دارد و یک کاخ با شکوه به شمار می‌رود که مربوط به قرن پانزدهم میلادی است. قصر مذکور در بین کوه اتنا (Etna)، تئاتر باستانی رومی و دریا Ionian واقع شده است و از درون قصر نیز این سه منطقه، نمای بسیار زیبایی دارند. یکی دیگر از مزیت‌های این قصر نیز به فضای سبز اطراف آن باز می‌گردد که قدم زدن در آن و بوییدن گل‌های یاس، رزماری و سایر گل‌ها می‌‌تواند بسیار لذت بخش باشد. البته منظره کوه اتنا که از این هتل دیده می‌شود نیز در شب‌ها و مخصوصا زمانی که فوران می‌کند، بسیار جالب است.

قصر Lalitha Mahal

 

شاید بتوان گفت که قصر Lalitha Mahal با الگوگیری از قصر St Paul’s Cathedral که در لندن قرار دارد ساخته شده است. قصر Lalitha Mahal در هند تاسیس شده و شهر میسور (Mysore) میزبانی از آن را برعهده گرفته است. ساخت آن به سال ۱۹۲۱ باز می‌گردد که توسط مهاراجه شهر میسور انجام شده است. طراحی داخلی این بنا بسیار زیبا و مجلل است و مسافران آن نیز می‌توانند در انتهای روز در تراس طبقه اول به نوشیدن چای بپردازند و غروب آفتاب را تماشا کنند.

Circagan Palace Kempinski

 

 

Circagan Palace Kempinski در واقع قصر عثمانی سابق در استانبول است که در سال ۱۸۶۷ ساخته شده و تکمیل آن نیز توسط سلطان عبدالعزیز صورت گرفته است و در سواحل Bosphorus بین بشیکتاش (Besiktas) و ارتکی (Ortakoy) قرار دارد. این قصر در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای از میدان Takism قرار دارد. قصر مذکور دارای ۱۱ سوئیت است که شامل سوئیت سلطان و سوئیت‌های بزرگ اروپایی که در حدود ۴۵۸ متر است می‌شوند. میهمانان این قصر می‌توانند منظره‌ای پانورامیک از تنگه Bosphorus را در این هتل تماشا کنند. این قصر اتاق‌های بسیار زیبایی دارد و حمام آن‌ها نیز از سنگ مرمر دست ساز ساخته شده‌اند. هتل Circagan Palace Kempinski به عنوان هتل پیشرو اروپا، جایزه مسافرت جهانی را از آن خود کرد.

هتل بزرگ اوبروی (The Oberoi Grand)

 

در شهر کلکته از کشور هند، هتل بزرگ اوبروی واقع شده که توسط یک کارآفرین آمریکایی در قرن بیستم ساخته شده است. در بخش جلویی این هتل یک بخش مربعی شکل با ستون‌های سفید رنگ وجود دارد که شبیه به تالار‌های ازدواج است. البته در سفر به این شهر باید بدین نکته نیز توجه داشته باشید که موزه هند در فاصله کمی از هتل مذکور قرار دارد و با پای پیاده می‌توانید از آن نیز بازدید کنید. اقامت در اتاق‌های هتل بزرگ اوبروی حس و حال نجیب زاده بودن را به میهمانان القا می‌کند و چوب‌های تیره و جلا داده شده به همراه مبل‌های پوشانده شده از پارچه ابریشمی همه و همه یک اتاق بسیار عالی را تشکیل می‌دهند. در حیاط مرکزی این هتل نیز یک استخر رو باز وجود دارد.

قصر جهان نما

 

قصر جهان نما یک هتل بسیار زیبا در شهر بوپال (Bhopal) از هندوستان است. این قصر به سبک استعماری بریتانیا در قرن نوزدهم توسط عبدالله خان ساخته شده است. این هتل در دهه هشتاد توسط نوه وی به ۱۰۰ اتاق تقسیم شد. هر صبح نیز اسب‌ها در اطراف هتل می‌دوند و حس و حال بسیار خوبی دارند. در دیوار‌های این هتل نیز تصاویر خانوادگی صاحبان این قصر نصب شده است.

قصر ربمق (Rambagh)

 

در شهر راجستان (Rajasthan) از هند، قصر رمبق قرار گرفته است که یک هتل لوکس در این کشور به حساب می‌آید. این قصر توسط گروه هتل‌های تاج مدیریت می‌شود. این قصر محل اقامت مهاراجه (پادشاه) Jaipur بوده است و افرادی نظیر پرنسس چارلز و Jacqueline Kennedy Onassis در این قصر پذیرایی شده‌اند.

 

منبع: کجارو