باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-628      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان تعداد بازدید : 1148
ترامپ: نمی‌توانیم پلیس جهان باشیم
در جریان مناظره سه‌شنبه شب جهمری خواهان، ترامپ آمریکا را کشوری با 19 تریلون دلار بدهی توصیف کرد که نمی‌تواند به نقش پلیس جان ادامه دهد.

در جریان مناظره سه شنبه شب جمهوری خواهان درشبکه فاکس بیزنس فرماندار سابق ایالت فلوریدا جب بوش سیاست خارجی  پیشنهادی دونالد ترامپ را به نقد کشید. بوش آن‌ را به یک بازی روی صفحه تشبیه کرد و گفت: دونالد درباره آن اشتباه می‌کند. به وضوح او اشتباه می‌کند. ما به پلیس جهان تبدیل نخواهیم شد ولی قطعا بهتر است ما رهبر جهان باشیم. تفاوت بزرگی وجود دارد. بدون رهبری ما خلاءهای بزرگی پدید خواهد آمد. این نظر که پوتین در سوریه بماند و اجازه دهیم داعش اسد را برکنار کند و بعد پوتین داعش را از میان بردارد  مانند یک بازی روی صفحه است مانند بازی مونوپولی یا چیزی شبیه آن ولی جهان واقعی این چنین کار نمی‌کند.

بحث در ساعت آخر مناظره با حرارت درباره سیاست خارجی دنبال شد. ترامپ که قبلا در برنامه "60 دقیقه" حاضر شده و نظر مثبتش را درباره حضور پوتین در سوریه اعلام کرده بود. گفت: اگر پوتین می‌خواهد ادامه دهد، داعش را به جهنم بفرستد. من 100% با آن موافقم و نمی‌فهمم که چگونه کسی مخالف آن است.

دراین میان بوش می‌خواست حرف ترامپ را قطع کند که وی با بالا آوردن انگشتانش از او خواست  اجازه تمام کردن سخنانش را بدهد.

او ادامه داد: ما باید باهوش باشیم. ما نمی‌توانیم نقش پلیس جهان را ادامه دهیم. ما 19 تریلیون دلار بدهی داریم. ما کشوری داریم که دارد تبدیل به جهنم می‌شود. ما باید سرمایه گذاری را در کشورمان آغاز کنیم.

 ترامپ تاکید کرد ارتش آمریکا به خوبی نمی‌داند مخالفان اسد چه کسانی هستند و حمایت از آن‌ها اشتباه خواهد بود.

منبع: businessinsider