باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-648      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان تعداد بازدید : 986
پلیس خودروی بدون سرنشین گوگل را جریمه کرد
علی‌رغم تبلیغات گوگل برای ویژگی‌های خودروهای بدون سرنشین این شرکت، استفاده از آن‌ها هم چندان بی هزینه نیست چراکه اخیرا پلیس اقدام به جریمه کردن یکی از این خودروها کرده است.

شاید خودروهای بدون سرنشین گوگل بتوانند مسیر خود را در جاده پیدا کنند اما هنوز آنقدر پیشرفته نیستند که از دست پلیس فرار کنند. عکسی که در بالا مشاهده می کنید، جریمه شدن یکی از ماشین های خودران گوگل توسط پلیس را نشان می دهد که اوایل امروز توسط David E. Weekly توئیت شده بود و پس از آن، گوگل عکس را در گوگل پلاس منتشر کرد و در توضیح آن نوشت، این خودرو به خاطر سرعت بسیار پایینش توسط پلیس جریمه گشته.

گوگل نوشته: «حرکت با سرعت پایین؟ قطعا ماشین های عادی هرگز برای چنین چیزی جریمه نخواهند شد». مسئول پروژه ماشین های خودران گوگل در گوگل پلاس توضیح داده که آنها سرعت خودروهای بدون راننده را روی 40 کیلومتر در ساعت محدود کرده اند تا دوستانه و قابل دسترس به نظر برسند و موجب وحشت اتومبیل های مجاور در خیابان نشوند.

با اینکه این خودروها به طور آزمایشی در خیابان های مانتین ویو و آستین تگزاس در تردد هستند، نگرانی های زیادی در مورد امنیت آنها وجود دارد. مثلا این بیم وجود دارد که این خودروها توان تشخیص عابر پیاده یا کودکان را نداشته باشند و با آنها تصادف کنند. چندی پیش هم در مورد اینکه احتمال تصادف این خودروها بیشتر از خودروهای معمولی است خبرهایی منتشر شده بود.

گوگل همچنین اشاره کرده که مردم وقتی می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد پروژه های ما کسب کنند، کلی از آنها انتقاد می کنند. در حال حاضر پس از 1.2 میلیون مایلی که ماشین های بدون راننده ما طی کرده اند، افتخار این را داریم تا بگوییم این وسایل نقلیه هرگز تاکنون جریمه نشده بودند.

منبع: دیجیاتو