باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-691      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ آبان تعداد بازدید : 1448
10 کاری که قبل از سی ‌سالگی باید آن را یاد بگیرید
اگر پای صحبت افرادی که نزدیک چهل‌سالگی خود هستند بنشینید، متوجه می‌شوید که تجربه بیشتری دارند و به عبارتی چند پیرهن بیشتر از کم سن و سال‌ترها پاره کرده‌اند. بااین‌حال چیزهایی وجود داشته که اگر زودتر یاد می‌گرفتند، به نفعشان بود.

اگر پای صحبت افرادی که نزدیک چهل‌سالگی خود هستند بنشینید، متوجه می‌شوید که تجربه بیشتری دارند و به عبارتی چند پیرهن بیشتر از کم سن و سال‌ترها پاره کرده‌اند. بااین‌حال چیزهایی وجود داشته که اگر زودتر یاد می‌گرفتند، به نفعشان بود.

در اینجا درباره عادت‌هایی صحبت می‌کنیم که بهتر است پیش از سی‌سالگی خود به دست آورید. اگر این عادت‌ها را در دهه دوم زندگی خود کسب کنید، دهه سوم را به خوبی شروع خواهید کرد.

1-به خود ایمان داشته باشید

با شناخت خود می‌توانید شروع به قبول کردن و دوست داشتن خودتان بکنید. بهتر است که در 20 سالگی زمانی را به شناخت خود اختصاص دهید. اگر این کار را تا 30 سالگی به تأخیر نیندازید، می‌توانید از گرفتن تصمیم‌های بد جلوگیری کنید. به‌محض اینکه خود را به خوبی بشناسید، می‌توانید خود و تمام خصوصیات منحصربه‌فردتان را قبول کنید. اگر خود را به همراه نقاط قوت، مسیر فکری و نقاط ضعف احتمالی درک کنید، می‌توانید تصمیماتی بگیرید که با شخصیتتان تناسب بیشتری داشته باشد. این کار بر تمام بخش‌های زندگی‌تان شامل شغل، روابط و نحوه زندگی تأثیر خواهد گذاشت.

2-قابلیت نادیده گرفتن منتقد درون

به پیام‌هایی که از درون به شما می‌رسد توجه کنید. اگر صدای درونتان منفی است، از رشد شما جلوگیری می‌کند یا شما را از انجام کار درست باز میدارد، وقت آن رسیده که تغییر ایجاد کنید. برای ذهنتان خوراکی از افکار مثبت حاضر کنید. از خود تعریف کنید. وقت آن رسیده با خود طوری رفتار کنید که انگار بهترین دوست خودتان هستید.

3-عادت‌های سالم رفع استرس

وقتی‌که در دهه سوم زندگی باشید، رسماً بزرگ‌سال محسوب می‌شوید. سی‌سالگی هم مسائل استرس‌زای مخصوص به خود را دارد. بر از بین بردن مکانیسم‌های درون ذهنتان که شمارا از ادامه راه بازمی‌دارد کار کنید. تکنیک‌های سالم مخصوص کنترل استرس مثل ورزش، مدیتیشن یا انجام کارهای اجتماعی را آزمایش کنید و کاری را که برای شما مناسب است، برای ادامه انتخاب کنید.

 

 

4-کمک کردن بدون انتظار به دیگران

وقتی با ازخودگذشتگی به دیگران کمک کنید، در زندگی خودتان هم تغییراتی ایجاد خواهد شد. اگر با تشویق کردن یا حمایت عاطفی، انجام دادن کاری بخصوص یا با در اختیار گذاشتن زمان و پول خود به دیگران کمک کنید، اتفاقات خوبی در زندگی شما خواهد افتاد. اگر درباره دیگران فکر کنید و به آن‌ها کمک کنید بر زندگی‌های زیادی تأثیر خواهید گذاشت.

5-چگونه ببخشیم

Oprah Winfrey تعریف موردعلاقه‌اش از بخشش را این‌گونه بیان می‌کند «کنار گذاشتن هرگونه امیدی به اینکه گذشته می‌توانست متفاوت باشد». اپرا می‌نویسد: بخشش اصلاً به معنی چشم‌پوشی یا درست کردن یک غلط نیست. بخشش تنها به معنی رها کردن خود از گذشته است. غبار خشم و رنجش را از بال‌های خود بتکانید و پرواز کنید!

حفظ کردن خشمی که نسبت به خودتان یا دیگران به علت اشتباهات دارید، می‌تواند از پیشرفت شما در زندگی جلوگیری کند. برای رهایی واقعی، باید یاد بگیرید که کسانی را که به شما آزار رسانده‌اند از صمیم قلب ببخشید. اگر تلخی، رنجش و خشم را کنار بگذارید چیزهای شگفت‌انگیزی در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد.

 

 

6-گونه روابط سالم داشته باشیم

توانایی ایجاد روابط سالم می‌تواند تقریباً بر هر قسمتی از زندگی شما تأثیر بگذارد. در اینجا بهتر است به گفته زیبای Jim Rohn اشاره کنیم: شما حد وسط پنج نفر از افرادی که بیشترین زمان خود را با آن‌ها می‌گذرانید هستید. وقتی دور خود را با افرادی که به رشدتان کمک می‌کنند، به شما انگیزه می‌دهند و به انجام بهترین‌ها تشویقتان می‌کنند پر کنید، شروع به انجام کارهای خارق‌العاده خواهید کرد. هرچه سریع‌تر شبکه‌ای قوی از دوستان را برای خودتان ایجاد کنید و یاد بگیرید که چگونه روابط شخصی سالمی داشته باشید، به سود خود عمل کرده‌اید.

7-چگونه خود را تحمل کنیم

لازم نیست که عاشق تنهایی باشید. بسیاری ترجیح می‌دهند به جای سپری کردن یک روز در تنهایی، با دیگران هم‌نشین شوند. برای خوب فکر کردن باید برخی اوقات تنها بمانید. سعی کنید کارهای کوچک را بدون برنامه‌ریزی برای بودن با دیگران انجام دهید. حتی انجام دادن کار ساده‌ای مثل مانیکور کردن یا رسیدگی به ناخن‌ها به شما ارزش تنها بودن را نشان می‌دهد.

8-زندگی خود را صرف انجام دادن کاری که برایمان اهمیت دارد کنیم

میلیون‌ها نفر از افراد وقت خود را صرف انجام کاری که برایشان اهمیتی ندارد می‌کنند. من ایمان دارم که شما می‌توانید کاری را که دوست دارید پیدا کنید و به آن مشغول شوید. کاری که از انجام آن چشم‌هایتان برق بزند.

9-چگونه پای حرف خود بایستیم

برای رسیدن به زندگی که لیاقتش را دارید، باید یاد بگیرید که نه بگویید. تصمیم بگیرید که کدام رفتار اطرافیان را تحمل نمی‌کنید، خط قرمز خود را رسم کنید و از این افراد فاصله بگیرید. به مورد بی‌احترامی قرار گرفتن نه بگویید. یاد بگیرید به کارهایی که تنها زمانتان را هدر می‌دهند و از آن‌ها می‌ترسید، اما احساس می‌کنید که باید انجامشان بدهید نه بگویید. شما همین یک بار را زندگی می‌کنید. یاد بگیرید که پای ارزش‌های خود بایستید و زندگی خود را بر اهداف، اولویت‌ها و علایق خود متمرکز کنید.

10-چگونه کنترل امور مالی را در دست بگیریم

اطلاعات خود را درزمینهٔ امور مالی بالا ببرید و وضعیت مالی خود را بهبود ببخشید. درباره سرمایه‌گذاری بیاموزید. سرمایه‌گذاری در سنین کم می‌تواند تأثیر بسزایی در آینده مالی افراد داشته باشد.

اگر نکته دیگری را برای خوانندگان عزیزی که در بیست‌سالگی خود قرار دارند در نظر دارید، در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

منبع: فارنت