باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-740      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر تعداد بازدید : 1743
هر چند وقت یکبار باید رختخواب را شست؟
یکی از سؤالاتی که اغلب ذهن خانم‌های خانه‌ را مشغول می‌کند این است که هر چند وقت یک بار باید ملحفه را در ماشین لباسشویی ال‌جی شست؟

یکی از سؤالاتی که اغلب ذهن خانم‌های خانه‌ را مشغول می‌کند این است که هر چند وقت یک بار باید ملحفه را در ماشین لباسشویی ال‌جی شست؟

از آنجا که بیشتر مردم حدود یک سوم از زمان زندگی خود را در بستر می‌گذرانند، توصیه می‌شود که دست کم یک بار در هفته ملحفه‌ها شسته شود. اگر عادت دارید که در رختخواب خوراکی بخورید و تا نیمه‌های شب به تماشای فیلم بپردازید یا کتاب بخوانید، پس بهتر است ملحفه دو بار در هفته شسته شود. در چنین حالتی شما به یک دست ملحفه اضافه نیاز دارید که تا زمانی که قبلی شسته و خشک می‌شود از آن استفاده کنید.

اگر دیر به دیر ملحفه را بشویید، مشکلاتی برای شما پیش می‌آید که می‌توانستید به راحتی از آنها پیشگیری کنید. هر شب، وقتی به خواب می‌روید، سلول‌های مردۀ پوست شما می‌ریزند. طی یک هفته، به راحتی بالغ بر میلیون‌ها سلول مردۀ پوست در بستر شما آشیانه می‌کنند. سلول‌های مردۀ پوست منبع غذایی اصلی برای مایت‌ها هستند. مایت‌های گردوغبار منجر به واکنش‌های حساسیتی در افرادی می‌شود که به گردوغبار حساسیت دارند یا از مشکلات تنفسی آسم رنج می‌برند. شست‌وشوی ملحفه به صورت هفتگی می‌تواند جمعیت مایت‌ها را کنترل کند.

علاوه بر این، اگر در رختخواب خوراکی می‌‌خورید، موجودات و حشرات ریز می‌توانند جذب خرده‌ها یا بقایای به جا مانده از خوراکی‌های شما شوند؛ حشراتی مثل مورچه و سوسک. اصلاً حس خوبی نیست که نیمه‌های شب از خواب بیدار شوید زیرا حس می‌کنید چیزی روی پا، بازو، دست یا صورت شما می‌خزد!!! شست‌وشو و تغییر ملحفه‌ها چند بار در هفته خرده‌های غذا را از بین می‌برد و از هجوم حشرات ناخوانده به بستر شما جلوگیری می‌کند.

ساس مشکل رایج دیگری است که به دلیل عدم شست‌وشوی مرتب ملحفه بروز می‌کند. ساس، در سال‌های اخیر، از مشکلاتی است که با ازدیاد جمعیت بسیار رایج شده است و عمدتاً گریبان‌گیر افرادی می‌شود که هنگام مسافرت جوانب احتیاط را رعایت نمی‌کنند و آنها را با خود به منزل می‌آورند. زمانی که شما در خواب ناز به سر می‌برید، این حشرات ریز فعالیت بیشتری دارند. آنها شما را می‌گزند چون منبع غذایی اصلی‌شان خون است. بهترین روش برای اینکه مطمئن شوید رختخواب شما ساس ندارد این است که رختخواب را کنار بزنید و به پایین تخت نگاه کنید؛ باید به دنبال نقطه‌های کوچک قرمزرنگ بر روی محلفه باشید؛ یا لکه‌های کوچک سیاهی که شبیه کثیفی هستند. اگر هر کدام از اینها را مشاهده کردید و روی پاهای خود گزیدگی داشتید، این احتمال وجود دارد که ساس در رختخواب شما آشیانه کرده است.

راحت‌ترین راه برای از بین بردن و مبارزه با مایت‌ها و ساس‌ها شست‌وشوی ملحفه با آب خیلی داغ و استفاده از کلرین یا مایع سفیدکننده در ماشین لباسشویی ال‌جی است. حتی می‌توانید با استفاده از جاروی بهداشتی ال‌جی استلا هر روز ملحفه، خوشخواب و اطراف تخت را جارو کنید. درزها را فراموش نکنید. زیرا اینجا همان جایی است که ساس‌ها و مایت‌ها مخفی می‌شوند.

تمیز نگه داشتن ملحفه نه تنها باعث خوشبو شدن و پاکیزه ماندن آنها می‌شود بلکه به شما این آرامش خیال را می‌دهد که از ورود میهمان ناخوانده به بستر خود پیشگیری می‌کنید.

برای حفظ بهداشت رختخواب، ماشین لباسشویی‌های جدید ال‌جی مجهز به فناوری TrueSteam (شست‌وشو با بخار) و جاروی بهداشتی استلا را فراموش نکنید.

منبع: ال‌جی بلاگ