باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-768      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ آذر تعداد بازدید : 1005
نظرات نژادپرستانه کاربران برزیلی در شبکه‌های اجتماعی به روی بیلبورد می‌رود
به تازگی کمپینی در برزیل شکل گرفته که نظرات نژادپرستانه کاربران در شبکه اجتماعی فیس بوک را در اندازه بزرگ چاپ می کند و روی بیلبوردهای خیابانی به نمایش می گذارد. هدف آنها از این کار درس عبرت دادن به افرادی است که بی مهابا به نژادهای دیگر توهین می کنند و نمی دانند جملات آنها تا چه اندازه بر ذهن انسان ها تاثیر دارد.

به تازگی کمپینی در برزیل شکل گرفته که نظرات نژادپرستانه کاربران در شبکه اجتماعی فیس بوک را در اندازه بزرگ چاپ می کند و روی بیلبوردهای خیابانی به نمایش می گذارد. هدف آنها از این کار درس عبرت دادن به افرادی است که بی مهابا به نژادهای دیگر توهین می کنند و نمی دانند جملات آنها تا چه اندازه بر ذهن انسان ها تاثیر دارد.

کمپین مورد بحث با شعار «نژادپرستی مجازی، پیامدهای واقعی»، با استفاده از برچسب موقعیت مکانی کاربر در پست فیس بوکش، محدوده محل زندگی او را شناسایی می نمایند. سپس، بیلبوردی در آن منطقه کرایه می کنند و کامنت آن فرد را با مخدوش کردن نام و عکس او (به منظور حفظ حریم خصوصی اش)، به نمایش می گذارند.

سرمایه گذار این طرح، گروهی به نام Criola است که بدون توجه به درآمدزایی و کسب سود و فقط به منظور حمایت از حقوق زنان سیاه پوست در برزیل این کمپین را راه اندازی نموده. آنها به دنبال حمله آنلاین نژادپرستان برزیل به رنگ پوست یکی از خبرنگارهای زن به نام ماریا خولیا کوتینو اقدام به این کار نمودند.

ماجرا این بوده این خانم که نخستین گزارشگر سیاهپوست آب و هوای تلویزیون برزیل است، در برنامه خود اشکال گوینده خبری یکی دیگر از برنامه های در حال پخش را تصحیح می کند و وقتی یکی از سایت های خبری کار وی را مورد ستایش قرار می دهد، سیلی از بی احترامی و توهین در صفحه فیس بوک او به راه می افتد.

منبع: دیجیاتو