باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-783      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر تعداد بازدید : 894
نوازنده بلژیکی در باغ نگارستان می‌نوازد
نوازنده، آهنگساز و خواننده موسیقی کشورمان از برگزاری یک کنسرت جدید توسط گروه «کارگاه موسیقی باروک تهران» با نوازندگی مهمان یک هنرمند بلژیکی در باغ نگارستان خبر داد.

نوازنده، آهنگساز و خواننده موسیقی کشورمان از برگزاری یک کنسرت جدید توسط گروه «کارگاه موسیقی باروک تهران» با نوازندگی مهمان یک هنرمند بلژیکی در باغ نگارستان خبر داد.

کریستف رضاعی که در تدارک برنامه‌های جدید گروه «کارگاه موسیقی باروک تهران» است در این باره گفت: به زودی در ادامه آنسامبل «کارگاه موسیقی باروک تهران» برنامه ای را طی سه شب متوالی در باغ نگارستان تهران برگزار می کنیم که این بار با رپرتواری جدید و حضور یک نوازنده بلژیکی به عنوان نوازنده مهمان روی صحنه خواهیم رفت.

وی که مدیر «کارگاه موسیقی باروک تهران» است، ادامه داد: این رپرتوار برنامه جدید از «کارگاه موسیقی باروک تهران» خواهد بود که در آن قطعاتی از دوره رنسانس تا باروک به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی و آلمانی برای مخاطبان اجرا می شود. بخش اول کنسرت به تکنوازی سازی به نام «ویولا داگامبا» اختصاص دارد که لیام سِنِلی نوازنده بلژیکی به عنوان هنرمند مهمان کنسرت در کنار ما نوازندگی این ساز را به عهده دارد و تا آنجا که به یاد دارم اجرای دوباره این ساز در ایران بعد از سیزده سال اتفاق می افتد و تصور نمی کنم در این مدت هنرمند دیگری در کنسرتی این ساز را در ایران نواخته باشد.

رضاعی در معرفی عوامل اجرایی کنسرت پیش روی گروه «کارگاه موسیقی باروک تهران» گفت: رضا عسگرزاده و فرهود بیگلربیگی رکورد، پوریا کیانی، امیرحسین نوروزی ویولن، پویان فرزین فلوت تراورس، آیدین منعم هارپسیکورد و بنده به عنوان خواننده تنور اعضای گروه اجرایی کنسرت پیش رو را تشکیل می دهیم.

آهنگساز آلبوم پرفروش «در دنیای تو ساعت چند است؟» که موسیقی فیلمی با همین نام است درباره دیگر فعالیت های خود در عرصه آهنگسازی سینما توضیح داد: به تازگی ضبط نهایی موسیقی فیلم «اژدها وارد می شود» به کارگردانی مانی حقیقی را تمام کردم که هفته بعد کار نهایی خواهد شد، ضمن اینکه با همکاری نشر «میم» قصد انتشار تعدادی دیگر از کارهای سینمایی ام از جمله «ماهی و گربه» را دارم که جزییات آن به زودی اطلاع رسانی می شود.

رضاعی در پاسخ به این پرسش که چرا تصمیمی برای اجرای زنده آثار سینمایی خود ندارد، تصریح کرد: من از خدا می خواهم آثار سینمایی ام در قالب کنسرت اجرا شود، به عنوان نمونه با توجه به ارکستر کم تعدادی که برای فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در نظر گرفتم این امکان وجود دارد که کنسرتی را برگزار کنم، اما برای اجرای زنده موسیقی فیلم های «ماهی و گربه» و «کنعان» نیازمند ارکستر پرتعدادی هستیم که باید یک تهیه کننده ماجرا را حمایت کند و البته شخص بنده هم نمی توانم خواهش کنم که دوستان بیایند و شرایطی را فراهم کنند تا من کنسرت برگزار کنم. این فضا نیازمند یک همکاری دو جانبه از سوی آهنگساز و تهیه کننده است که امیدوارم روزی شرایط مالی این اجازه را بدهد که بتوانیم شاهد اجرای زنده موسیقی آثار سینمایی باشیم.

منبع: مهر