باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-790      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ آذر تعداد بازدید : 1902
مواردی عجیب در تاریخ بشر
همه می‌دانیم که تاریخ پر از رمز و راز، نکات و شخصیت‌های جالب است. اما در تاریخ نکته‌های عجیب و باورنکردنی هم وجود دارد. با مواردی از عجیب‌ترین‌های آن آشنا شوید.

همه می‌دانیم که تاریخ پر از رمز و راز، نکات و شخصیت‌های جالب است. اما در تاریخ نکته‌های عجیب و باورنکردنی هم وجود دارد. لیست زیر کامل نیست، اما ممکن است در همین لیست هم نکاتی پیدا کنید که نمی‌دانستید.

۱-حرف آخر آلبرت انیشتین

MTE1ODA0OTcxNjIxNTgyMzQ5

همه می‌دانیم که ذهن آلبرت انیشتین چقدر مبتکر و خلاق بود. این موضوع تا حدی زیاد بود که حتی امروزه صحت نظریه‌هایی از او ثابت می‌شود که در زمان این دانشمند خنده‌دار به نظر می‌رسید.

به هر حال، دقایقی پیش از مرگش وی به پرستاری که نزدیکش بود چیزی زمزمه کرد. اما آنچه که گفت، رمزآلود باقی می‌ماند: او به آلمانی صحبت کرد و پرستار آلمانی متوجه نمی‌شد.

۲-نان تست

digital-pr

نان تست در سال ۱۹۲۸ اختراع شد. عجیب به نظر می‌رسد. ممکن است فکر کنید که پیش از آن مردم نان تست نداشتند. اما قضیه از این قرار است: یک جواهرساز آلمانی به نام اوتو اف. روودر نان تست را یک سال پیش از آنچه که بالا گفته شد، اختراع کرده بود. اما اینجا داستان جالب می‌شود: او حدود ۱۶ سال روی اختراعش کار کرد.

۳-برگ بو

4juli

اگر به تصاویر نویسنده‌ها، ژنرالها، فیلسوفان و غیره‌ی لاتین نگاه کنید، می‌بینید که آنها (نه همه‌شان) یک شاخه برگ بو به نشانه‌ی عظمت برسر می‌گذاشتند. جولیوس سزار، رهبر رومی، نیز یک شاخه برگ بو بر سر می‌گذاشت.

۴-جنگ صدساله

نام این جنگ‌ها تمام داستان را می‌گوید: این جنگ خونین میان فرانسه و انگلستان، ۱۰۰ سال به طول انجامید. در سال ۱۳۳۷ آغاز و در ۱۴۵۳ پایان یافت. اما اسم این جنگ یک اشکال دارد: در واقع جنگ ۱۱۶ سال بود نه ۱۰۰ سال. احتمالا مورخان عدد را برای سهولت گرد کرده‌اند.

۵-عریانی عمومی

Raphael-Plato-and-Aristotle

برخی از سیاستمداران و فیلسوفان یونان باستان عادت داشتند که سخرانی‌ها و بحث‌های عمومی‌شان را با عریانی کامل انجام دهند. ممکن است دلیل انجام این کار این بوده‌است که در آن زمان بدن آنها سمبل زیبایی بوده و زیبایی جذب می‌کند.

۶-هرم گیزای مصر

picture-62

امروزه هم این اهرام یک راز هستند. تکنیک‌های مورد استفاده توسط مصریان باستان برای ساخت اهرام هنوز کشف نشده‌اند. بلوک‌های سنگی‌شان برای حمل و نقل بسیار سنگین و بزرگ هستند: تصور کنید که این بلوک‌ها یک چالش برای ساختمان سازی با تکنولوژی امروزی باشند. نکته‌ی جالب‌تر این است که هرم گیزا از بیش از ۲ میلیون بلوک سنگی هر کدام به وزن ۲ تن ساخته شده است!

۷-سیگار برگ

winston-churchil-cigar

وینستون چرچیل، یکی از معروف‌ترین سیاستمداران انگلیس، در روز حدود ۱۵ عدد سیگار برگ کوبایی می‌کشید!

۸- تدفین در زمان جنگ‌های صلیبی

upload140920062266626_thumb

حین جنگ‌های صلیبی در اراضی فلسطین کنونی، یکی از بزرگترین مشکلات جنگجویان، جنازه‌ها بودند. از آنجایی که تعداد آنها بسیار زیاد بود، آنها تصمیم گرفتند که جنازه‌ها را در ظرف‌های بزرگ فلزی ذوب کنند و استخوان‌هایشان را جدا کنند.

۹-مارک آلمان

img_0142

در سال ۱۹۲۰، پس از جنگ جهانی اول، یک تورم شدید در اقتصاد آلمان بوجود آمد. حتی مردم آلمان که پیش از آن بسیار ثروتمند بودند، حین و پس از جنگ بسیار فقیر شدند. در واقع به دلیل تورم، مارک آلمان (واحد پولی آلمان پیش از تبدیل به یورو) بسیار بی‌ارزش شد: ۱$ بیش از ۴’۰۰۰’۰۰۰’۰۰۰’۰۰۰’۰۰۰’۰۰۰ مارک آلمان ارزش داشت.

۱۰-شمشیرهای چوبی

11tolt

یک قبیله‌ی بومی مکزیکی به نام تولتکها، راه بسیار غیرمعمولی برای جنگ با دشمنان داشتند. جنگجویان تولتک از شمشیرهای چوبی برای اجتناب از کشتن دشمنان استفاده می‌کردند. سورپرایز اینجاست: دشمنان‌شان از خونریزی شدید می‌مردند. در بالای شمشیرهای چوبی تولتکها قطعه‌های تیز اوبیسیدین وجود داشت و مسئولیت‌شان ایجاد زخم‌های عمیق در بدن دشمنان بود.

۱۱-روش‌های عجیب حمام کردن

01890ec13ad90b8de1985778b5fea0e5

در تاریخ بسیاری از پادشاهان و ملکه‌ها روشهای عجیبی برای حمام کردن داشتند. به عنوان مثال، برخی از آنها از شیر حیوانات مختلف استفاده می‌کردند (کلوپاترا از شیر قاطر استفاده می‌کرد). برخی نیز از سرب سفید (همان اسفداج، که رنگدانه‌ی سفید است) استفاده می‌کردند که خطرناکی آن مشخص شد: ملکه الیزابت اول شاید به دلیل استفاده از این رنگدانه، موهای خود را از دست داد. دیگران نیز از محصولات جیوه‌ای استفاده می‌کردند.

۱۲-کنت دراکولا

141002-vlad2_5a4fde4a5dd6323129efb42b71b838b1

با این که داستان کنت دراکولا یک افسانه است، اما در قرن ۱۵ ام میلادی، کنت ولاد حدود ۲۰۰۰۰ تُرک از امپراتوری عثمانی را به چوب کشید و به جای کشتن آنها، آنها را به حال خود رها کرد. یک عادت عجیب دیگر ولاد این بود که خون دشمنانش روی نان پخش می‌کرد و می‌خورد. داستان کنت دراکولای خون آشام از ولاد الهام گرفته شده است.

۱۳- کاربرد عسل در مصر باستان

در مصر باستان خدمتکاران مجبور بودند که بر روی بدن خود عسل بمالند تا سرورشان از گزند حشرات مزاحم در امان به ماند. البته خوشبختانه کاربرد عسل به مرور زمان تغییر کرد.

منبع: علمولوژی