باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-802      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر تعداد بازدید : 1692
با جاذبه‌های گردشگری سریلانکا آشنا شوید
سری‌لانکا کشوری در جنوب آسیا است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند و به تماشای زیبایی‌ها و فرهنگ مردم این کشور می‌پردازند.

سری‌لانکا کشوری در جنوب آسیا است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند و به تماشای زیبایی‌ها و فرهنگ مردم این کشور می‌پردازند.

سری‌لانکا مناظر بسیار زیبایی دارد. در این کشور گیاهان و حیوانات مختلفی وجود دارند و مناظر طبیعی آن نیز در سرتاسر جهان نادر و کمیاب هستند. چندین سنجاب از اطراف گردشگران می‌دوند و تماشا کردن فیل‌ها نیز در طول این سفر کار چندان سختی نیست.

sri-lankan-elephant

مردم سری‌کانلا به طرز عجیبی مهربان هستند و رفتاری بسیار دوستانه دارند. این مردم ساده، همیشه لبخند بر لب دارند و در هر شرایطی اگر از آن‌ها کمک بخواهید، در اولین درخواست به یاری‌تان خواهند آمد.

در کشور سری‌لانکا تنوع بسیار زیادی از میوه‌ها وجود دارد. گردشگران در این کشور می‌توانند مزه ۲۰ نوع موز، انبه و سایر میوه‌ها را بچشند.

آیورودا (Ayurveda) یک ویژگی دوست‌داشتنی در سری‌لانکا است که در جریان آن گردشگران می‌توانند با پرداخت ۳۵ دلار (۱۳۶,۵۰۵ تومان) حدود ۱.۵ ساعت تحت ماساژ قرار بگیرند و این ماساژ نیز با روغن معطر صورت می‌گیرد. آیورودا یک سنت در هندوستان و کشور‌های اطراف آن است که قدمتی ۲ تا ۵ هزار ساله دارد و گفته می‌شود که باعث افزایش طول عمر انسان نیز خواهد شد.

13319602_l444

گردشگران در سری‌لانکا می‌توانند از طریق تور‌های گردشگری به اعماق طبیعت این کشور بروند. در این کشور کوه‌های تاریخی بسیار زیادی وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار جالب باشد.

ceylon-tea

سری‌لانکا جزیره‌ای خارق‌العاده در اقیانوس هند است که در نزدیکی جنوبی‌ترین ساحل هندوستان واقع شده است. سری‌لانکا پیش از این با نام سیلون (Ceylon) شناخته می‌شد. شاید بتوان گفت که این کشور یک مکان عالی برای گذراندن تعطیلات است. آب لاجوردی رنگ دریا، سواحل شنی طولانی و درختان نارگیل موجود در طول ساحل، دلایل خوبی هستند تا به این کشور سفر کنید.

برای گردشگرانی که دوست دارند سفری پر ماجرا داشته باشند، تور‌های گردشگری سری‌لانکا برنامه‌های مختلفی دارند که در این بین می‌‌توان به بازدید از کوه‌های مختلف، معابد هندو، پارک‌های ملی و ذخایر این کشور اشاره کرد.

در سری‌لانکا انواع مختلفی از حیوانات وجود دارد که تقریبا از تمام بخش‌های دنیا می‌توانید حیواناتی را در این کشور مشاهده کنید. حیوانات شکاری نظیر پلنگ، یوزپلنگ، گربه وحشی، وشق – وشق یا سیاه گوش نوعی حیوان از تیره گربه‌سانان است که اندازه‌ای بزرگ‌تر از یک گربه دارد و گوشت‌خوار است -، شغال، خرس و میمون اشاره کرد. در رودخانه‌های بزرگ این کشور نیز می‌توانید کروکودیل‌هایی با طول ۸ متر مشاهده کنید. وجود انواع مختلفی از پرندگان نیز در سری‌لانکا بسیار شگفت‌انگیز است. فلامینگو‌های صورتی، لک‌لک‌های سفید، طوطی‌های رنگارنگ و طاووس‌های خوش‌رنگ می‌‌توانند در این کشور توجه گردشگران را به خود جلب کنند.

Sri-Lanka-beach

شاید بتوان گفت که نماد اصلی کشور سری‌لانکا چای آن است که با نام چای سیلان شناخته می‌شود. این چای در دره‌های این کشور می‌روید. در نگاه کلی شاید بتوان گفت که سری‌لانکا تنوع و رنگ‌بندی بسیار زیادی دارد که هر دو آن‌ها حس و حال بسیار خوبی را به گردشگران القا خواهند کرد و باعث می‌شوند تا سفری خاطره‌انگیز را در این کشور داشته باشید.

Sri-Lanka-land

سری‌لانکا یکی از کشور‌های تاریخی جهان است که آثار تاریخی و افسانه‌های فاتحان، جزیی از این تاریخ طولانی هستند. برخی از مردم بر این باورند که سری‌لانکا همان بهشتی است که در کتاب مقدس وعده داده شده است. براساس افسانه‌ها گفته می‌شود سری‌لانکا همان جایی است که آدم و حوا روی زمین فرود آمده‌اند. بسیاری از نویسندگان تاریخ نیز سری‌لانکا را با باغ عدن – وعده داده شده در کتاب مقدس – یکسان می‌دانند.

در کنار افسانه‌های مختلف، سری‌لانکا دارای چندین اثر تاریخی است که توسط یونسکو محافظت می‌شوند. در چندین مکان این کشور نیز می‌توانید بودا را مشاهده کنید. سواحل شنی طولانی و دنیای زیر آب زیبا در سری‌لانکا باعث شده است که این کشور یکی از بزرگترین مکان‌ها در زمینه اقامتگاه‌های ساحلی باشد. گردشگران در این کشور می‌توانند در کنار تاریخ و فرهنگ غنی، از دیدن مناظر بکر طبیعت نیز لذت ببرند. تعطیلات رسمی زمانی است که مردم می‌توانند در خصوص مذهب بودائیسم بیشتر بدانند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از هنرمندان بر این باورند که سری‌لانکا شروع و پایان زندگی بشری است.

Sri-Lanka-pool

در هر زمانی از سال، سری‌لانکا دارای آب و هوایی تابستانی است که به همین دلیل رنگ و روی طبیعت آن نیز همیشه ثابت می‌ماند. البته این بدان معنا نیست که شرایط آب و هوایی و درجه رطوبت همانند بخش‌هایی از هندوستان است. سری‌لانکا همانند صخره‌ای سفیدرنگ وسط آب دریا است که در کنار رنگ لاجوردی دریا، شبیه به مروارید است. شاعر و فیلسوف هندی با نام رابیندرانات تاگور، سری‌لانکا را مروارید اقیانوس هند می‌نامند. نویسنده روسی با نام چخوف نیز لقب بهشت را به این جزیره داده است.

Anuradhapura

گردشگران می‌توانند برای آشنایی با فرهنگ سری‌لانکا از طریق طبیعت و کوه‌های تاریخی – جایی که بودا و بوداییسم در آن با یکدیگر مرتبط شدند – وارد عمل شوند. یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های بودا، قله آدامز است که در کوه مقدس قرار دارد. سنگی با رد پای بودا و معبد دندان در شهر کندی (دندان بودا)، Anuradhapura (شهر باستانی و سلطنتی XI)، درخت Bo (به درختی گفته می‌شود که بودا زیر آن استراحت می‌کند) و Ruvanveliseya Dagobah یا همان کشتی بزرگ از آثاری هستند که گردشگران می‌توانند در سفر خود به این کشور از آن‌ها بازدید کنند.

برای عاشقان تاریخ و صنایع دستی، موزه‌های متنوع سری‌لانکا می‌تواند بسیار جالب باشد. در این موزه‌ها صنایع دستی مختلفی نگهداری می‌شوند و این موزه‌ها در شهر‌های کلمبو، کندی، Ratnapura ، Anuradhapura، Galle و Trincomalee وجود دارند. در کلمبو یک قلعه قدیمی وجود دارد که مربوط به شهری قدیمی می‌شود و ساختمان‌های حکومتی و سلطنتی در آن قرار دارند. کاخ ریاست جمهوری و مسجد Yami ul AFF نیز از بنا‌های موجود در این قلعه هستند.

Mount-Sigiriya

کوه باشکوه Sigiriya یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سری‌لانکا به شمار می‌رود که روی قله آن در قرن پنجم یک قلعه سنگی ساخته شده و یک پناهگاه عالی برای پادشاه به حساب می‌آمده است. این قلعه از جان پادشاه در برابر فاتحان جزیره محافظت می‌کرد. با کمی بالا رفتن از پله‌های موجود در این قلعه می‌توانید ۱۱ نقاشی دیواری زیبا را مشاهده کنید که همگی جالب هستند. این نقاشی‌ها با رنگ‌های طبیعی کشیده شده‌اند و ترکیب خاص خود را دارند. در بالای مجسمه شیر، همچنان تخت پادشاهی قرار دارد که محافظت می‌شود. تمام این بخش‌ها همان دلایلی هستند که از امپراطوری موجود، یک حکومت قوی و شکست‌ناپذیر می‌ساختند.

Polonnaruwa

در شهر Polonnaruwa خرابه‌های یک پایتخت باستانی که مربوط به دولت سینهالی (Sinhala) است وجود دارد. در این مکان می‌توانید نشانه‌های یک قصر را با مسجمه‌های بزرگ بودا و معابد زیبای Vatadage مشاهده کنید. در بخش شمالی Polonnaruwa یکی از بزرگترین تندیس‌ها قرار دارد که روی سنگ حک شده است و در کنار آن نیز سه مجسمه بزرگ بودا قرار گرفته است. پس با این اوصاف جای تعجب ندارد که این شهر را نقطه جمع آوری مجسمه‌های بودا نامیده‌اند.

در اطراف شهر کندی و Peradeniya، بزرگترین باغ گیاه‌شناسی آسیا وجود دارد که در آن گیاهان نادری نگهداری می‌شوند. در این مرکز گیاه‌شناسی می‌توانید انواع مختلفی از گیاهان گرمسیری را مشاهده کنید. گفتنی است که در این باغ، گیاهان گرمسیری از سرتاسر جهان نگهداری می‌شوند.

sri-lanka-sea

به طور خلاصه شاید بتوان گفت که سری‌لانکا یک ترکیب عالی از فرهنگ، تاریخ و طبیعت خارق‌العاده است که در آن می‌توانید نمایندگان هر سه شاخه از دین را مشاهده کنید؛ اما در این بین بودائیسم بیشتر از همه ایفای نقش می‌کند. در این کشور می‌توانید پرندگان زیبا و خرندگان مختلف را به همراه سنجاب‌های دوست‌داشتنی مشاهده کنید و بازدید از کوه‌های تاریخی و اقامت در هتل‌های مدرن نیز بر تجربه خوب این سفر تفریحی خواهند افزود.

منبع: کجارو