باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-838      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ آذر تعداد بازدید : 1310
ال‌جی V10؛ هوشمند خلاق و مقاوم
ال‌جی V10 اولین تلفن هوشمند خانواده جدید V است که امکانات ویژه و منحصربه‌فردی دارد: ۴ گیگابایت رَم (اولین در میان گوشی‌های هوشمند ال‌جی)، اسکنر اثر انگشت، حالت دستی برای ویدئو، دو دوربین برای سلفی، دو صفحه‌نمایش، دوربین ۱۶ مگاپیکسل با لنز عریض f/1.8 و خیلی چیزهای دیگری که تنها می‌توانید در میان گوشی‌های هوشمند پرچمدار و پیشرفته موجود در بازار بیابید.

ال‌جی V10 اولین تلفن هوشمند خانواده جدید V است که امکانات ویژه و منحصربه‌فردی دارد: ۴ گیگابایت رَم (اولین در میان گوشی‌های هوشمند ال‌جی)، اسکنر اثر انگشت، حالت دستی برای ویدئو، دو دوربین برای سلفی، دو صفحه‌نمایش، دوربین ۱۶ مگاپیکسل با لنز عریض f/1.8  و خیلی چیزهای دیگری که تنها می‌توانید در میان گوشی‌های هوشمند پرچمدار و پیشرفته موجود در بازار بیابید.

V10 ال‌جی نخستین گوشی هوشمند ال‌جی در دنیاست که فلز را وارد طراحی کرده و از قاب استیل ضدزنگ نوع ۳۱۶L (درجه SAE-grade) استفاده نموده است. این فلز در خودرو به کار می‌رود. البته، شاید خیلی از شماها دلتان بخواهد گوشی هوشمندتان تماماً از استیل ساخته شده باشد؛ اما در V10 فقط این نیست: این گوشی هوشمند نوعی قاب پلاستیکی مستحکم در پشت و حاشیه پایین جلو دارد که Dura Skin نامیده می‌شود.

نرم بودن قاب Dura Skin را نباید دست کم بگیرید. این قاب در برابر ضربات و خط‌وخش بسیار مقاوم است. قاب بافت‌دار در پشت برای بهتر گرفتن ال‌جی V10 در دست طراحی شده است. اما ال‌جی به همین‌ها بسنده نکرده. این شرکت با MET Labs همکار شده تا ثابت کند یک گوشی هوشمند چقدر می‌تواند مقاوم باشد. این شرکت به ال‌جی V10 چراغ سبز داد و آن را مزینبه برچسب MIL-STD-810G Transit Drop compliant کرد.

حالا بیایید کمی با این عبارت فنی آشنا شوید: به احتمال زیاد، این سرواژه عجیب و نامأنوس برای شما غریب است و به همین علت ما تصمیم داریم آن را برای شما توضیح دهیم. تأییدیه MIL-STD-810G در سال ۲۰۰۸ ایجاد و به کار گرفته شد و جایگزین استاندارد MIL-STD-810F قرار گرفت. این تأییدیه مجموعه فرایندهایی است که محصولات را مورد آزمایش قرار می‌دهند و در چندین زمینه و سناریو محک می‌زنند. در مورد ال‌جی V10، این آزمایش Transit Drops بوده است که به این معنی است که فبلت بعد از چندین پرش شوت شدن سالم باقی ماند.

ال‌جی V10 توانست، در مجموع، در برابر ۲۶ سقوط از ارتفاع حدود یک‌ونیم متری، و از سمت صفحه‌نمایش، لبه‌ها و گوشه‌ها جان سالم به در برد. لازم به ذکر است که مؤسسه آزمایشگاهی MET Labs از چوب سه‌لایه ۵ سانتی‌‌متری بر روی بتن به عنوان محل سقوط استفاده کرده است که نمایانگر یک سطح معمولی و احتمالی برای سقوط V10 است. این گوشی هوشمند از امتحانات این مؤسسه سربلند بیرون آمد.

منبع: ال‌جی بلاگ