باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-849      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ آذر تعداد بازدید : 849
بیش از یک هزار دانشجو برای طراحی کپسول هایپرلوپ با هم رقابت خواهند کرد
در روز سه شنبه شرکت اسپیس اکس ایلان ماسک نام تیم های طراحی که می توانند در مسابقه دو روزه طراحی «هایپرلوپ» که در اواخر ژانویه در دانشگاه A&M تگزاس برگزار خواهد شد را اعلام نمود.

در روز سه شنبه شرکت اسپیس اکس ایلان ماسک نام تیم های طراحی که می توانند در مسابقه دو روزه طراحی «هایپرلوپ» که در اواخر ژانویه در دانشگاه A&M تگزاس برگزار خواهد شد را اعلام نمود. این تیم ها شامل یک هزار دانشجو از بیش از یکصد دانشگاه از 20 کشور و سه دبیرستان هستند.

دانشجویان انتخاب شده باید برای طراحی بهترین کپسول هایپرلوپ که توان حرکت با سرعت 1223 کیلومتر در ساعت درون مسیر لوله ای بدون هوا را داشته باشد، شانه به شانه با یکدیگر رقابت نمایند.

اسپیس اکس از میان هزاران شرکت کننده، 124 دانشجو از تیم های مهندسی را انتخاب نموده. برخی از آنها نام های هوشمندانه ای برای خود انتخاب نموده اند. به طور مثال، تیم تکنولوژی دانشگاه Lodz لهستان نام Hyperlodz را برگزیده اند. یا دانشجویان دانشگاه ویسکانسین نیز با نام  Badgerloop به رقابت دیگر تیم ها خواهند رفت.

تیم ها باید طرح های پیشنهادی خود را به هیئت داروی که از اعضای دانشگاه A&M تگزاس، اسپیس اکس و تسلا گرد آمده اند، ارائه دهند. زمان و مکان برگزاری مسابقه 29 و 30 ژانویه (9 و 10 بهمن) در دانشگاه تگزاس در College Station خواهد بود. در این مراسم آنتونی فاکس دبیر شورای حمل و نقل آمریکا نیز سخنرانی خواهد نمود. مراسم رای گیری این رقابت در روزهای جمعه و شنبه انجام خواهد پذیرفت و برنده آن نیز در ساعت 4:15 دقیقه روز یکشنبه به وقت محلی اعلام خواهد شد.

تیم برنده این فرصت را پیدا خواهد نمود تا نمونه طرح پیشنهادی خود را در دفتر مرکزی کمپانی اسپیس اکس و نخستین مرکز تست هایپرلوپ ساخته و آزمایش نمایند. این دفتر در هاثورن ایالت کالیفرنیا واقع شده است.

می بایست یادآور شویم که هیچ کدام از کمپانی هایی که در حال حاضر به منظور توسعه هایپرلوپ ها با هم رقابت می کنند در مسابقات یاد شده هیچ نقشی نخواهند داشت. موسسات «هایپرلوپ ترانسپورت تکنولوژیز» و «هایپرلوپ تکنولوژیز» که هر دو در لس آنجلس قرار دارند اعلام نموده اند که تست نمونه اولیه از کپسول های پرسرعت آنها در سال 2016 میلادی امکان پذیر خواهد شد. شرکت HTI برای انجام آزمایشات خود زمینی در شمال لاس وگاس خریداری کرده و موسسه HTT نیز در مراحل پایانی دریافت مجوز برای ساخت مسیر 3 کیلومتری در Quay Valley است که این شهر در حد فاصل سان فرانسیسکو و لس آنجلس واقع شده.

منبع: دیجیاتو