باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-946      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ دي تعداد بازدید : 1620
تلویزیون‌های جدید SuperUHD ال‌جی در CES 2016 رونمایی می‌شوند
همان طور که در نوشته پیشین اشاره کردیم ال‌جی قرار است با دست پر در نمایشگاه CES 2016 امسال حاضر شود. تلویزیون‌های 4K ال‌جی مجهز به HDR محصول سال 2016 کیفیت تصویر بهتر و امکانات قدرتمندتری دارند.

جدیدترین و مبتکرانه‌ترین تلویزیون‌های ال‌جی الکترونیکس در نمایشگاه بین‌المللی لوازم الکترونیک مصرفی 2016 (CES 2016) در لاس‌وگاس در مرکز صحنه هستند. محصولات پیشگامی که جزو تلویزیون‌های IPS این شرکت هستند شامل مدل 65 اینچ UH9500، مدل 86 اینچ UH9550، تلویزیون 65 اینچ SUPER UHD مدل UH8500 و تلویزیون 75 اینچ UH8550 می‌شود. مدل‌های پیشرفته Super UHD نرخ بازتولید رنگ بالاتر، کیفیت تصویر بهتر و امکاناتی برای بهبود صدا و تصویر دارند که شامل HDR و طراحی چشم‌نواز ULTRA Slim ال‌جی می‌شود.

هر دو مدل برتر UH9500 و UH9550 از IPS، که پیشرفته‌ترین نمایشگر در صنعت است، همراه با ابتکاراتی نظیر True Black Panel (پنل مشکی واقعی) و Contrast Maximizer (افزاینده کنتراست) برخوردار هستند. پنل مشکی واقعی یک فناوری انحصاری است که بازتاب‌ها را به حداقل می‌رساند و نسبت کنتراست را برای تجربه دید راحت‌تر بهتر می‌کند و در همان حال قابلیت افزاینده کنتراست عمق و کنتراست بیشتری را با جدا کردن سوژه‌ها از محیط پس‌زمینه ایجاد می‌کند.

فناوری HDR Plus به مدل‌های UH9500 و UH9550 از تلویزیون‌های جدید ال‌جی امکان می‌دهد تا محتوای 4K HDR را همان طور که هستند نشان دهند. علاوه بر این، فناوری ULTRA Luminance ال‌جی به میزان زیادی کنتراست بین فضاهای تاریک و روشن را بهبود می‌دهد و افکت HDR را بیشتر می‌کند. با کمک پورت‌های HDMI که سازگار با HDR هستند و موتور مبدل SDR به HDR، بینندگان می‌توانند از محتوایی نزدیک به HDR که توسط هر منبع استانداردی پخش می‌شود لذت ببرند.

برای بهبود بازتولید رنگ، فناوری ColorPrime Plus ال‌جی محدوده رنگ‌هایی که روی صفحه‌نمایش می‌تواند نشان داده شود را بیشتر می‌کند. این فناوری از طیف رنگ وسیعی برای ترجمه گستره پهناورتری از رنگ‌ها و سایه‌ها استفاده می‌کند و تصویر واقعی‌تر و عمیق‌تری ایجاد می‌نماید. ابتکار دیگر، Billion Rich Colors (میلیاردها رنگ غنی) است که از پنل 10 بیت و قدرت پردازش 10 بیت بهره می‌برد تا به تلویزیون‌های UH9500 و UH9550 توانایی ترجمه بیش از یک میلیارد رنگ ممکن را بدهد. این مدل از تلویزیون‌ها با پشتیبانی از BT.2020، استاندارد نسل جدید برای پخش و توزیع، با نرخ بازتولید رنگ بیشتر آینده را از آن خود دارند.

تلویزیون UH9500 از طراحی جدید ال‌جی برخوردار است که نسبت به مدل‌های پیشین خود ظاهر باریک‌تری دارد. با حذف فاصله بین پنل و قاب پشت، ضخامت صفحه‌نمایش فوق‌العاده باریک شده و به 6.6 میلی‌متر رسیده؛ به طوری که تقریباً حاشیه آن نامرئی است؛ این طراحی به گونه‌ای به نظر می‌رسد که انگار تلویزیون در هوا معلق است. مدل UH9500 در زمینه صدا دومی ندارد و بی‌رقیب است. ال‌جی با  تولید کننده پیشگام صدا، هارمان/کاردون، همکاری بسیاری داشته است تا سیستم بلندگویی بسازد که کیفیت بالایی ارائه دهد و صدا همراه با جزییات دقیق باشد. قابلیت Magic Sound Tuning  (تنظیم جادویی صدا) که از قابلیت‌های جدید ال‌جی است محیط بیننده را برآورد و تحلیل می‌کند تا تنظیماتی در جهت سفارشی کردن صدا در شرایط خاص اتاق ایجاد کند.

مدل‌های UH8500 و UH8550 نیز درست مانند مدل‌های UH9500 و UH9550 از قابلیت‌های ColorPrime Plus، Billion Rich Colors، ULTRA Luminance و Contrast Maximizer در یک طراحی نسبتاً متفاوت برخوردارند. ال‌جی از تلویزیون 98 اینچ Super UHD خود که برای اولین بار تولید شده است نیز پرده‌برداری می‌کند. این شرکت تصمیم دارد عرضه این مدل را در نیمه دوم سال 2016 آغاز کند.

برایان کان، رییس و مدیرعامل شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی، گفت: «ما مطمئن هستیم که جدیدترین تلویزیون‌های Super UHD ما در سال 2016 که مجهز به HDR هستند نه تنها صنعت را به هیجان بیشتری می‌آورند بلکه عموم مشتریان را نیز به شگفتی وامی‌دارند. ما تنها شرکتی هستیم که از راهبردی دوگانه‌ بهره می‌بریم که هم بر فناوری‌های تلویزیون OLED و هم IPS  متمرکز شده است و این نشان می‌دهد که ما یک نمایشگر را بر نمایشگر دیگر ارجحیت نمی‌دهیم.»

تلویزیون‌های Super UHD ال‌جی با فناوری HDR در سالن مرکزی، غرفه 8402، از 6 تا 9 ژانویه، در مرکز همایش لاس‌وگاس به نمایش گذاشته خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ال‌جی در CES 2016، لطفاً به وب‌سایت www.LGnewsroom.com/ces2016 مراجعه کنید.

منبع: ال‌جی بلاگ