باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-965      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ دي تعداد بازدید : 666
رئال مادرید و پروژه ای که وجود ندارد
برنامه رئال مادرید این است که برنامه ای وجود نداشته باشد. پروژه های ورزشی در این باشگاه هم آنگونه که تصور می شود نیست و همه چیز این باشگاه در یک نام خلاصه می شود: فلورنتینو پرز.

رئیس باشگاه رئال مادرید در واقع مدیر ورزشی این باشگاه هم به حساب می آید و این را خود پرز در یکی از آخرین مصاحبه هایش و در برنامه ال لارگرو اعتراف کرد. برنامه، خود فلورنتینو پرز است و پروژه هم به همچنین.

پس از برکناری عجیب دل بوسکه از رئال، فلورنتینو پرز تا به امروز با 10 مربی قرارداد امضا کرده است. حتی فتح دو لالیگا و دو لیگ قهرمانان در تنها 4 سال نیز برای پرز کافی نبود و او حکم به اخراج دل بوسکه(سال 2003) داد تا در 12 سال آینده تیمی که می توانست به ثبات روی نیمکت خود افتخار کند، 12 مربی جدید را به خود ببیند.

حالا دوران زیدان در رئال مادرید شروع شده است. دل بوسکه در زمان حضور لورنزو سانز هدایت رئال را پذیرفته بود و  پرز پس از اخراج وی، مربیانی چون کیروش، کاماچو، گارسیا رامون، لوکزامبورگو، لوپس کارو، پیگرینی، مورینیو، آنچلوتی ، بنیتس و زیدان را به روی نیمکت رئال مادرید آورده است. وجه مشترک بین همه این مربیان یک چیز است: فلورنتینو پرز.

این، رئال مادرید فلورنتینو پرز است تیمی درخشان در عرصه اقتصادی و کم فروغ در عرصه ورزشی و کسب افتخارات. کسب 3 لالیگا از 12 لالیگای ممکن که دو تایش به دست دل بوسکه بود، 2 لیگ قهرمانان که یکی اش را دل بوسکه کسب کرده بود و 2 کوپا دل ری از 12 کوپا دل ری ممکن و جالب اینکه بلندپروازی های بی هدف پرز همچنان ادامه دارد.

او آنچلوتی را در حالی اخراج کرد که مورد حمایت تمام بازیکنان رئال قرار داشت. مربی ای که توانسته بود لادسیما را برای رئال به ارمغان بیاورد و در فینال کوپا دل ری بدون رونالدو بارسلونا را مغلوب کرده و قهرمان شده بود اما هیچکدام اینها برای پرز کافی نبودند.

پرز بنیتس را در شرایطی اخراج کرد که 42 روز قبل در نشستی خبری بصورت قاطعانه از وی حمایت کرده و او را راه حل درست برای مشکلات رئال دانسته بود و حالا نوبت به زیدان رسیده است؛ یک پروژه ریسکی ولی با احتمال موفقیت.

زیدان یک افسانه و یک اسطوره در رئال مادرید است. رئال قهرمانی نهم خود در لیگ قهرمانان را به زیزو مدیون است. او سابقه قهرمانی در جام جهانی و یورو را در کارنامه دوران فوتبالش به عنوان بازیکن دارد. تعداد کمی بازیکن در تاریخ فوتبال وجود دارند که سابقه ای همچون زیدان داشته باشند ولی در عرصه مربیگری چیز زیادی در کارنامه اسطوره دیده نمی شود و همه چیز به حضور او روی نیمکت تیم دوم رئال خلاصه می شود.

البته زیدان از چند منظر هم خوش شانس است. او تیمی پر از ستاره را از بنیتس تحویل خواهد گرفت، مجموعه ای رشک برانگیز که می تواند هر مربی جاه طلبی را تحریک کند. همچنین او حمایت تمامی بازیکنان این مجموعه را با خود دارد؛ چه تا همین دو سال قبل بسیاری از از آنها زیر نظر خود زیدان کار می کردند.

زیزو از یک سال همکاری با آنچلوتی به عنوان کمک مربی(فصل 2013-2014) هم تجربیات ارزشمندی را کسب کرده و شناخت کامل او از فضای باشگاه رئال و حاشیه های آن، برای وی مزیت مهمی محسوب می شوند. او بطور حتم دچار مشکلاتی که بنیتس با آنها دست به گریبان بود نخواهد شد؛ از جمله اختلاف با ستارگان رئال. بنیتس رابطه ای تیره و تار با 7 ستاره بزرگ تیمش از همان ماه اول ورودش به والدبباس داشت که هرگز نیز بهبود نیافت. زیدان از این منظر نقطه مقابل بنیتس است چون بازیکنان، عاشق کار با وی هستند.

برای زیدان باید آرزوی روزهای طولانی روی نیمکت رئال داشت. شجاعت او و پروژه های تاثیربرانگیز احتمالی اش، شایسته بهترین آرزوها هستند. البته ماموریت زیدان ماموریت آسانی نیست؛ همانطور که برای پپ گواردیولا نبود که با شرایطی کاملا مشابه زیدان روی نیمکت تیم اول بارسلونا نشست یا حتی لوئیس انریکه با این تفاوت که انریکه سابقه مربیگری در رم و سلتا را پیش از پذیرفتن هدایت بارسلونا داشت.

با تمام این اوصاف یک نکته در نشست خبری روز گذشته پرز و زیدان جالب توجه بود و آن هم عدم صحبت در مورد پروژه های آینده باشگاه با زیزو بود. حتی یک کلمه هم در این مورد و در مورد سبک بازی رئال با زیدان صحبت نشد و به خبرنگاران هم اجازه ندادند سوالی مطرح کنند که البته چندان هم عجیب نبود؛ چه دیگر همه می دانند که در رئال، تنها یک پروژه وجود دارد و آن هم پروژه فلورنتینو پرز است.

منبع: ورزش سه