باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-99      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد تعداد بازدید : 830
از شنبه کم خوری! این تاریخ را واقعی کنید
جمعه شب ، به محض اینکه خورشید پایین می آید ، بعد از دو روز پرخوری آخر هفته و کلی بی ملاحظه گی در اضافه کردن کالری های زیادی به بدن تصمیم می گیرید که از شنبه رژیم غذایی خود را آغاز کنید. اما خودتان هم خوب می دانید که این شنبه مدت هاست که نرسیده و اگر با همین روال پیش بروید هرگز هم نخواهد رسید!

 

جمعه شب ، به محض اینکه خورشید پایین می آید ، بعد از دو روز پرخوری آخر هفته و کلی بی ملاحظه گی در اضافه کردن کالری های زیادی به بدن تصمیم میگیرید که از شنبه رژیم غذایی خود را آغاز کنید. اما خودتان هم خوب می دانید که این شنبه مدت هاست که نرسیده و اگر با همین روال پیش بروید هرگز هم نخواهد رسید!
پس برنامه را تغییر بدهید. یک فکر جدید و یک برنامه جدید را امتحان کنید. نقشه اولی جواب نداده و حالا باید بروید سراغ نقشه B ... پلان B در قالب برنامه ای ششگانه همین جاست. درست پیش چشم های شما...
1 چرا می خواهید لاغر شوید؟
اول تکلیفتان را با خودتان روشن کنید. دنبال مهمترین دلیل بگردید و آن را برای خود بزرگ کنید. وقتی علت بزرگ می شود معلول هم از مرحله گفتار عبور کرده و به فعل تبدیل می شود.
2 هدف خود را بنویسید
تحقیقات نشان داده اگر اهداف خود را بنویسید 40 درصد بیش از معمول به آنها توجه کرده و برای پیشبرد آنها اقدام می کنید. هدف خود را از لاغر شدن بنویسید و جایی بگذارید که در معرض دیدتان باشد.
3 آشپزخانه را پاکسازی کنید
یخچال ، کابینت و هر کمد و کشویی را داخل آشپزخانه از خوراکی هایی که در برابر آنها قدرت مقاومت ندارید خالی کنید. به همین سادگی.
4 به اشتباهات گذشته فکر کنید
ترزا واین تاینز ، روانشناس بالینی می گوید : به این فکر کنید که چه چیزی در گذشته مانع از پیشبرد رژیم غذایی شما شده است. پرخوری های عصبی یا وعده های غذایی خارج از خانه و یا هر دلیل دیگری. اشتباهات را دوباره تکرار نکنید.
5 درباره پلان B به نزدیکان خود بگویید
از بین اطرافیانتان کسانی را انتخاب کنید که شما به آنها اهمیت می دهید و البته آنها هم به شما اهمیت می دهند. همه چیز را توضیح بدهید و مطمئن باشید وقتی دستتان را دراز می کنید تا یک عدد شیرینی خامه ای بردارید فرد مورد نظر به شما یادآوری می کند که در وسط یک چالش جدی هستید و نباید عهد خود را بشکنید.
6 شب ها زودتر بخوابید

نتایج تحقیقات ارایه شده در جلسات علمی انجمن قلب امریکا نشان در سال 2011 نشان داد خانم هایی که شب 4 ساعت می خوابند فردای همان شب 329 کالری بیشتر از خانم هایی که 9 ساعت می خوابند مصرف می کنند. قضیه جدی است. شب ها زودتر بخوابید و البته کافی بخوابید تا بهتر لاغر شوید.