از امروز حالتان را بهتر کنید ، با این راهکارها...
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

شما می توانید زندگی خود را با انتخاب های درست بهتر کنید و به خود و اطرافیان خود زندگی راحت تری هدیه دهید. 

ما می توانیم چند پیشنهاد ساده برای زندگی بهتر به شما ارایه دهیم ، شاید مطالعه آنها بتواند برای بهبود کیفیت زندگی تان موثر باشد ؛ پس از دست ندهید:

 * زنگ آلارم ساعت خود را 30 دقیقه زودتر بگذارید 

چند دفعه تا به امروز برای حاضر شدن در صبح خیلی سریع و با عجله از خواب بیدار شدید؟ 30 دقیقه زودتر بیدارشدن ممکن است از دور فکر بدی باشد ولی همین 30 دقیقه باعث می شود که شما راحت تر حاضر شوید و روز خود را خوب شروع کنید نه با عجله و اعصاب بهم ریخته.

* زمانی که از خواب بیدار می شوید 2 لیوان آب بنوشید

بدن شما بعد از 7-8 ساعت خوابیدن بی آب مانده است، این باعث می شود بدن کسل باشد برای همین با 2 لیوان نوشیدن آب می توانیم بدن خود را بیدار کرده و روز خود را سر حال تر شروع کنیم.

*ورزش خود را قبل از صبحانه خوردن انجام دهید

اگر روزانه ورزش انجام می دهید می توانیم به شما پیشنهاد دهیم تا ورزش خود را قبل از خوردن صبحانه به صورت ناشتا انجام دهید این امر باعث سوزاندن کالری و چربی بیشتری در بدن شما می شود.

* رختخواب خود را مرتب کنید

صبح ها رختخواب خود را جمع کردن کار آسانی است اما در چشم ما این کار سخت ترین و سنگین ترین کار به نظر می آید. جمع کردن رختخوابتان به شما کمک می کند حس بهتری داشته باشید و طی روز این فکر در سرتان است که کاری را کامل انجام داده اید و این تفکر باعث خوشحالی شما می شود.

*بیشتر لبخند بزنید

در حالت عادی لبخند زدن حال انسان را خوب می کند چه بسا وقتی می دانیم خندیدن هورمون های آدرنالین ،کورتیزول و دوپامین را در بدن آزاد می کند این هورمونها باعث احساس آرامش در بدن می شود.

* زمانی که گرسنه هستید به سوپر مارکت نروید

در این حالت مغز  به خاطر اینکه بدنتان گرسنه است کامل و درست فکر نمی کند، آن لحظه فقط برای اینکه گرسنگی تان را برطرف کنید خرید اضافه انجام می دهید و خوردنی هایی که به آن احتیاج ندارید را می خرید.

*میوه ها را ننوشید، بخورید

آب ميوه ها خوشمزه هستند می دانیم، اما بیشتر اوقات در آن ها یا شکر و یا مواد نگهدارنده وجود دارد ، برای همین طی روز می توانید میوه ها را به صورت تازه مصرف کنیم تا به بدن ویتامین های بهتر و تازه تری برسانید.

* در روز ساعاتی از تکنولوژی دور باشید

اگر در محل کار مجبور به پای کامپیوتر نشستن هستید وقتی به خانه باز می گردید حداقل 20 دقیقه وقت صرف استراحت چشم و مغز خود بگذارید و از تماشا کردن تلویزیون ، موبایل، کامپیوتر و ... خودداری کنید.

* از پله استفاده کنید

بیشتر ما برای رفت و آمد در طبقات از آسانسور استفاده می کنیم، ولی بعضی اوقات از پله رفتن کمک می کند هم عضله هایمان قوی تر شوند و هم می تواند کمک به سوزاندن کالری های مصرفي مان باشد.

*ماشین خود را در دور ترین جای ممکن پارک کنید

این کار را برای راه رفتن شما پیشنهاد می دهیم. امروزه بیشتر انسانها با وسایل نقلیه در رفت و آمد هستند و زمان برای کمی راه رفتن برای خود نمیگذارند، با این کار می توانید چند قدم بیشتر به بدن خود حرکت دهید و برای سلامتی بدنتان کمی مفیدتر باشید.

منبع از سایت: mynet.com

 

 

ارسال پرسش جدید